Begagnat kan vara bra

Var idag till Myrorna för att se vad de hade för intressant.
Hittade en regnjacka av märket Decathlon och modell TRIBAI i min storlek. Tejpade sömmar och gummerad på insidan. Jackan är lätt, vilket är bra såklart.
Jackan är helt oanvänd.
Det bästa var priset: 29 kr

Den får hänga med när jag cyklar. Både som regnplagg, men också som vindplagg. Nedpackad tar den inte så mycket plats.

Tack till den som lämnade in den!

Det har blivit en innegrej att köpa secondhand. Jag tror att det är mest inne för alla hippsters på Södermalm som bor i en 8-rums lgh för 45.000kr/mån och kör runt i en bil för 4,5 milj kr men går klädda i secondhand kläder....?

Jag förstår inte riktigt det tänket men jag tycker att det är bra att hela och rena kläder återanvänds istället för att kastas på sophögen.

"har blivit en innegrej"?

Det har varit populärt i över 30 år, så att kalla det för innegrej idag låter rätt världsfrånvänt. Internet är väl också en fluga och snart borta va?

Själv började man smått köpa lite på UFF runt 1994 och ännu tidigare från Gula Tidningen. Och tror inte folk gör det främst för priset, utan för att man inte gillar modet i vanliga butiker.

Det har blivit en innegrej att köpa secondhand. Jag tror att det är mest inne för alla hippsters på Södermalm som bor i en 8-rums lgh för 45.000kr/mån och kör runt i en bil för 4,5 milj kr men går klädda i secondhand kläder....?
Det är DIN åsikt och det speglar DIG som person. Totalt fel approach i denna tråd.

Som tur är har jag fötterna på jorden och förstår varför du skrev på detta sätt.

Jag förstår inte riktigt det tänket men jag tycker att det är bra att hela och rena kläder återanvänds istället för att kastas på sophögen.
Lite avundsjuka?

Ja, ibland kan man göra rejäla fynd på begagnatmarknaden. Jag köpte en HELT oanvänd Fjällrävenanorak för halva priset för ett antal år sedan.

Förutom underkläder har jag nästan slutat köpa nytt. Inte för att jag någonsin varit storkonsument av kläder, men ändå.

Vinted är helt fantastiskt. Är inte bara Sverige, så där finns hur mycket som helst, i alla möjliga skick. Enkelt, billigt, miljösnällt (eller åtminstone mindre miljöelakt). What’s not to like?

"har blivit en innegrej"?

Det har varit populärt i över 30 år, så att kalla det för innegrej idag låter rätt världsfrånvänt. Internet är väl också en fluga och snart borta va?

Själv började man smått köpa lite på UFF runt 1994 och ännu tidigare från Gula Tidningen. Och tror inte folk gör det främst för priset, utan för att man inte gillar modet i vanliga butiker.
Det kanske inte är en ny innegrej för dej men för hippsters på Södermalm är det en ny innegrej sen några år tillbaka.
Innan dess var det mest kommunister, kärnkraftsmotståndare, fattigpensionärer och uteliggare etc som köpte kläder på secondhand.

Förutom underkläder har jag nästan slutat köpa nytt. Inte för att jag någonsin varit storkonsument av kläder, men ändå.

Vinted är helt fantastiskt. Är inte bara Sverige, så där finns hur mycket som helst, i alla möjliga skick. Enkelt, billigt, miljösnällt (eller åtminstone mindre miljöelakt). What’s not to like?
Jag köper mycket på Vinted som barnkläder till dottern. Själv har jag köpt kläder, skor och en Suuntoklocka för bråkdelen vad de skulle kosta nya.

Att det skulle vara en innegrej tror jag inte på och jag skulle ha råd att köpa nytt, men vaför det när det går att hitta bra saker begagnat.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg