Hej forumet! Jag har använt Altra Lone Peak under många år. Lone Peak 7 & 8 har jag haft i massvis med olika par, skor som har fungerat till all form av promenad, vandring och löpning. Jag avverkar många mil per dag i snitt och Lone peak 7 och 8 har aldrig någonsin varit ett problem. Här i dagarna tänkte jag köpa ett nytt par Lone Peak 8or men såg att Stadium körde REA och hade ett bra pris på Lone Peak 9+ vilket är de nyaste och fräsigaste. Så jag köpte ett par.....
I dagsläget har jag haft skorna i ungefär 3 veckor och promenerat/löpt ca 15 mil. Jag har varvat med andra skor men trots det upplever jag smärta överallt i benen, på alla dess mest konstiga ställen. Även fått ett skavsår, något jag inte haft på flera år.
Lone Peak 9+ har en del förändringar gentemot Lone Peak 7 och 8, så om du likt mig går i uppgraderingstankar, fundera till
I dagsläget har jag haft skorna i ungefär 3 veckor och promenerat/löpt ca 15 mil. Jag har varvat med andra skor men trots det upplever jag smärta överallt i benen, på alla dess mest konstiga ställen. Även fått ett skavsår, något jag inte haft på flera år.
Lone Peak 9+ har en del förändringar gentemot Lone Peak 7 och 8, så om du likt mig går i uppgraderingstankar, fundera till