• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vilket kök använder FJS?

113 Bom? (Den enda jag känner till.. )

Dessutom: Håller med om att Loke-köket är en riktig skvader, opraktisk på så många sätt att man inte kan låta bli att tycka om det... Behåller mitt bara för att jag har en sjuklig dragning till obsoleta eller bara usla tekniska lösningar.
[Ändrat av Tumbleweed 2005-02-19 kl 21:34]
 
Re: Re: GEKADOS!

Malindo; sa:
joru; sa:
Detta antas vara en bild som visar Lt Cdr Zapp, FJS, när han utvärderar det senaste och topphemliga FJS-köket från Optimus.


Och vem är den allvarlige flyg-malajen i bakgrunden?

Den tyste och tålige soldaten förmodas vara Honoräröverste Von Planck från ett förband precis söder om polcirkeln, som stoiskt väntar på att Lt Cdr Zapp ska lämna av.

En annan och tydligare bild är bekräftad som Von Planck i gala-uniform M/68:

UhR-kok-4.gif



[Ändrat av joru 2005-02-19 kl 22:57]
 
Det är ju mycket glädjande att så många numera verkar finna intresse i de hemskheter som man så länge har försökt lägga locket på. Vi avser då givetvis Elvis och Morks ljusskygga förehavanden, de ryska försöken med viktpulver på stackars ovetandes svenska rekryter, utskeppningen av pulvret medelst Akula-ubåtar till hamnar runt om i västvärlden, iproppandet av pulvret i Big Macs, Chicken MacNuggets osv. I förlängningen talar vi om den väldiga fetmaepidemi som västvärlden nu tvingas lägger ner sådana resurser på att försöka hejda.

Nåväl, egentligen går ju hela den här osmakliga dekokten betydligt djupare än så, vilket den skarpögde iakttagaren möjligen har noterat. Var kommer exempelvis explosionen över Tunguska in i bilden? Vad hände med Lt. Kurt Holmström efter hans försvinnande från FJS nyårsbal 1987? Vem är denne mytiske Fantomas som byter skepnad snabbare än blixten hinner slå ner i en gammal ladugård? Väsentliga frågor som kräver svar.

Dock kan vi här på rak arm avfärda det så kallade Jägarköksspåret som ett substanslöst villospår. Sannolikt har vi här att göra med ett desinformationsförsök i syfte att förlöjliga de verkliga omständigheterna. Låten eder icke förledas!

alienroswell1.jpg


En stackare som gick in på fel snabbmatsrestaurang...

/ G
 
Kan detta vara ett spår efter Holmström?

vilket_kok.jpg


De galanta benkläderna längst till höger och till vänster synes mig kunna tillhöra två betydligt mindre personer...

Kan en viss flygmalaj och en viss Lt Cdr vara inblandade i försvinnandet!?!...och vems är den tredje byxan?

Hmmm, frågor, frågor men bara antaganden.

//J
 
Små fåglar har viskat i mina öron att FJS idag kör med specialtillverkade kök som till yttermera visso funkar finfint.

Något mer osäkra uppgifter gör gällande att det rör sig om gaskök och att man på förbandet på ett genialt sätt har slagit två flugor i en smäll och därför numera låter rekryterna leva på en föda enbart bestående av bönor och sås. Drivmedel till köken produceras därvid under själva övningarna. Lätt, effektivt och miljövänligt.

beans.jpg


Men som sagt, mycket osäkra uppgifter.

/ G
 
FJS har tidigare använt bl a Optimus Explorer, "föregångaren" till Nova. I princip var detta kök brännaren från Optimus 111 Hiker, men med en slang till en pump som man stoppade ner i en passande bränsleflaska. Köket gick på de flesta bränslen, men likt de flesta "multifuel-köken", bättre på en del bränslen och sämre på en del andra. Sedan kan man undra varför vissa skriver inlägg som de gör, men det är klart, taskig barndom skulle väl någon psykiater säga. Summan av det mesta är konstant, tror jag, dvs en del måste få uppmärksamhet, synas i vuxenlivet pga att mamma eller pappa inte hann med dem alla gånger under barndomen. Detta bara som en liten betraktelse över hur jag ibland tycker det "spårar ur" för vissa.
 
Håkan K; sa:
-Patric-; sa:
sergei; sa:
Detta bara som en liten betraktelse över hur jag ibland tycker det "spårar ur" för vissa.

men va fint att du delar med dig..
Men allvarligt Patric. Här tycks finnas en kille som kan psyckologi. Han kan hjälpa oss som har lite problem.

/Håkan

tror du att jag sabbade något med mitt "korkade" inlägg? vi kanske kan rädda situationen fortfarande eller.. jag nämnde ju inget om bänkpress?
 
sergei; sa:
Sedan kan man undra varför vissa skriver inlägg som de gör, men det är klart, taskig barndom skulle väl någon psykiater säga. Summan av det mesta är konstant, tror jag, dvs en del måste få uppmärksamhet, synas i vuxenlivet pga att mamma eller pappa inte hann med dem alla gånger under barndomen. Detta bara som en liten betraktelse över hur jag ibland tycker det "spårar ur" för vissa.

Sicken styvkorkad fåne. Fick du inte suga tutte när du var liten eller?

/ G