• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vilket kök använder FJS?

Ett insider tips

Jag såg häromdagen en fallskärmsutrustning med brodyren C FJS på SM i fallskärmhoppning. Ägaren av denna fallskärmsutrustning finns nog civilklädd i närheten. :cool:

Per
 
chinerunner; sa:
Nu har jag från försvarsministeriet fått ett slutgiltigt svar.

http://www.igf.se/aga/

Total bredd 1487 mm och vikt cirka 600 kg.
Eldas med koks.

Case closed!

Patrik

CASE CLOSED? STOPP NU LITE HÄR!

Meddelade Ministern även vad exakt det är flickan stoppar in i munnen? Vi har som bekant i tidigare trâdar rapporterat om de beklagliga och hápnadsväckande följderna av det sk. rysspulvret hos befälseleverna pà just det aktuella FJS, och vill gärna undvika att detta upprepas.

svtiger.jpg


/M
 
bah, FJS använder inga kök, dom käkar kottar o taggtråd, skulle dom koka något så använder dom sina hänfer som kokkärl över öppen eld..
 
Jag förstår inte riktigt den här diskussionen.
Vill man ha mat i det militära är det väl bara att gå ur stabstältet och gå in i order- och mässtältet?

Där finns det ju mat! Lärde ni er ingenting i lumpen?
 
Bry er inte om vad Patrick (fd. FJS91) bubblar om. Det är enbart ett av resultaten efter pulver-attacken fràn öst.

Nordensjö: visste inte att du var malaj.. var du den lille klena blonde stackaren som plockade undan i mässtältet pâ S1?
 
Malindo; sa:
Nordensjö: visste inte att du var malaj.. var du den lille klena blonde stackaren som plockade undan i mässtältet pâ S1?

Så kan man kanske beskriva det.
Man kan också beskriva det som att jag var den långe blonde som hade genomgång av brigadens underättelseläge i mässtältet på S1.
Men, som vi säger här på Utsidan: det är en smaksak och alla gör som de vill :)
 
tigertamjaren; sa:
Så mycket kan vi på det här stadiet säga som att det finns en anledning till att många med FJS-bakgrund icke väljer det så kallade Bulthaup-köket när de inreder sin härd på ålderns höst.

För tekniskt? Schnörkelfrei?