• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vilket kök använder FJS?

va var det jag sä.. varnade redan på sida 2 när Malin(do) började.. Nu har dom totalt tappat all sans igen.. Tur att jag e normal iaf..(det tycker Håkan, så det så!!)
 
56 i nerdfaktor... Är rätt nöjd.

Eftersom tråden nu inte bara är kapad utan totalt uppsnurrad så önskar jag av initierad kännare få veta vad vitsen med fallskärmsjägeriet är, en gång för alla? Att skrikande hoppa från fullt fungerande flygplan ner å bli pangad av de väntande kulsprutorna känns bara marginellt mer smart än att skrikande springa från medvetet grundstötta båtar upp på stranden å bli pangad av de väntande kulsprutorna...? Jag menar.. gör det inte ont? ;-)

Å medan jag ändå håller på: Hur ser egentligen det perfekta FJS-köket ut? Flygbränsle å EBK? Lika bra för granskott som för helstekt älg? Skottsäkert? Fabuleringen är fri...
 
Har ni snöat in i tältet med laptopen som enda sällskap eller? Något urspårad tråd:)
Hittade den lilla bilden som du nämde i försvarsblaskan. Har ett primus omnifuel själv och vredet är i alla fall lika samt att de kör på primusgas. Primuskök som körs på gas: Omnifuel och multifuel samt easyfuel som dock inte funkar med bensin och nog kan uteslutas.
Grabbarna på FJS ska ju alltid vara värst och bäst så de kör nog med det senaste: Omnifuel (har funkat fint för mig)
Era bilder är underbara, vissa verkar ha en nästan pervers böjelse för kök och brännare.

Vad har SSG för kök föresten?
Den disskusionen kan bli riktigt hi-teck och hemlig.
Små fissionsreaktorer?
 
Jag tyckte också att det såg ut som ett primuskök, men jag är inte så djupt nere i köksträsket som vissa andra här verkar vara.
Det är kul med urspårade trådar.
 

avslutad210712

Gäst
Finns det möjligen någon möjlighet för oss som bara får armenytt att få se en bild på köket..........
 
GEKADOS!

avslutad210712; sa:
Finns det möjligen någon möjlighet för oss som bara får armenytt att få se en bild på köket..........

Detta antas vara en bild som visar Lt Cdr Zapp, FJS, när han utvärderar det senaste och topphemliga FJS-köket från Optimus.

UhR-Forpl-3.JPG
 
baja_maja; sa:
Hittade den lilla bilden som du nämde i försvarsblaskan. Har ett primus omnifuel själv och vredet är i alla fall lika samt att de kör på primusgas. Primuskök som körs på gas: Omnifuel och multifuel samt easyfuel som dock inte funkar med bensin och nog kan uteslutas.
Easyfuel kan definitivt uteslutas då det inte har ett likadant reglage. Såvitt jag kan bedöma är det ett Omnifuel.
För att spåra ur litet ytterligare så undrar jag om det är någon som spanat in de nyasta Primusköken Gravity eller Gravity MF närmare? Om man ser till vikten så måste det vara intressanta kök för många på det här forumet... :)
 
Loke

Var svårmeckat med tumvantarna på. Såldes på överskottet (25:). Brann dock bra med dålig Centralamerikansk fotogen. Flygfotogen funkar ännu bra i det. Åtminstone i mitt ex.

Go tur

Johan K

FJS spåras enklast genom att studera var laven är nyskördad....
SSG kök slutar på....hotellet