• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vilket kök använder FJS?

tigertamjaren; sa:
Frågan vi alla ställer oss (emedan jag icke kan åminna mig någon Chineslöpande herr Lindbäck i just min årskull) är huruvida personen ifråga gjorde sin GU på förbandet som nämns i trådens titel?

/ G

Tror jag hittat svaret pà denna frâga

DSCF1379.JPG


varför vi nu kunna räkna till tre ex-FJS bubblandes i denna trâd utan att kunna ge rakt svar pâ tal.

Vad det än var som ryssarna blandade i det där pulvret: effektivt var det!
 
Re: Re: Re: ??????? ???????&

sachsaren; sa:
strand; sa:
chinerunner; sa:

Snälla, vill någon vänlig själ översätta. Som skånining har jag väldigt svårt för norrlänska.

:)

@ strand: Det lär betyda "toppen hemlig". Verkar dock vara lite stympat.

@ chinerunner: Hur fick du dessa kyrilliska bokstäver in på sidan?

/G.

Tack för hjälpen Sachsaren, misstänkte faktisk nogåt åt det hållet. Kan det vara innehållet i brännaren det syftas på?

/g
 
tigertamjaren; sa:
Frågan vi alla ställer oss (emedan jag icke kan åminna mig någon Chineslöpande herr Lindbäck i just min årskull) är huruvida personen ifråga gjorde sin GU på förbandet som nämns i trådens titel?


/ G

Men jag är ju helt normal utan någon av era åkommor..? å andra sidan är jag kanske undantaget som bekräftar regeln..?
 
-Patric-; sa:
tigertamjaren; sa:
Frågan vi alla ställer oss (emedan jag icke kan åminna mig någon Chineslöpande herr Lindbäck i just min årskull) är huruvida personen ifråga gjorde sin GU på förbandet som nämns i trådens titel?


/ G

Men jag är ju helt normal utan någon av era åkommor..? å andra sidan är jag kanske undantaget som bekräftar regeln..?

Helt normal med över 3400 inlägg...... *hmmmm* Ja kanske.....
 
trådkapning...

Förlåt o jag går lite utanför ämnet men jag började fundera på en sak när jag läste denna tråd.

Är det någon som vet vilket kök används inom FJS?
 
En helt vanlig dag i Moskva

Redarmydayposter.jpeg.jpeg


- kamrat överste: Korpral Petrov anmäler sig!

- lediga, Kamrat Korpral: meddela!

- Kamrat överste: uppdrag slutfört: vi har nu listat ut vilket slags kök de svenska imperialist-truppernas sk. "elitförband" anvánder sig av!

- Utmärkt kamrat Korpral: rapportera!

- Kamrat överste: vârt första försök var att snillrikt och raskt stálla fràgan rakt ut i ett sk. friluftsforum, eftersom vi kánner till att ett par gamla avdankade FJS-vrak hàlla till där. Tyvärr var de alltför pàverkade av vâra pulverexperiment fràn mitten av 80-talet för att kunna föra en vettig dialog och svara pà frâgan.

Vi försökte dà lágga puzzel ur den diskussion som uppstod, men inte ens vàr frámsta analytiker, kamrat Gourianov, lyckades fà ut nàgot som ens liknade logisk konversation ur det uppsnappade materialet.

Plötsligt fick dock Kamrat Boronoff en stràlande idé, som genast visade sig vara riktig: genom nogrann studie av FJS web-sida, fann vi denna bild, dár vâra analytiker tydligt kan se spàr av FJS allra hemligaste kök i full action:

k3fjsfrifall4280.jpg
 
Genom noggrannt iakttagande kan vi konstatera att det (numera) finns en ansenlig samling lösdrivare av annan bakgrund än FJS (Fjitskij) som icke är tillfyllest gängade i skallen.

mad.jpg


Här nedan ses dock en Fjistskij-övning från de nynorska fallskärmsjägarförbundet i den så kallade "Slungan". Mannen på bilden hade efter övningen svåra magsmärtor och sågs gå något mer vingligt än övligt.

kirke.jpg


Enligt rykten har som sagt det så förrädiska viktökningspulvret testats lite varstans inom Fjitskij-kretsar. Och annorledes.

/ G