• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vilket kök använder FJS?

-Patric-; sa:
Håkan K; sa:
-Patric-; sa:
sergei; sa:
Detta bara som en liten betraktelse över hur jag ibland tycker det "spårar ur" för vissa.

men va fint att du delar med dig..
Men allvarligt Patric. Här tycks finnas en kille som kan psyckologi. Han kan hjälpa oss som har lite problem.

/Håkan

tror du att jag sabbade något med mitt "korkade" inlägg? vi kanske kan rädda situationen fortfarande eller.. jag nämnde ju inget om bänkpress?
Jag kan inte bänkpress! Hjälp!!!

/Håkan
 
Jägarkök och "urspårning"

Så är man tillbaka i vardagen efter en trevlig helg i skogen, 70 cm snö och sisådär -5 till -10. Inlägget tog skruv, numera kan man kalla sig styvkorkad fåne också. Vad jag ville "sätta fokus på", var/är det faktum att jag tycker att det "spårar ur" ibland. Visst, lite humor muntrar upp, men ibland kan man inte låta bli att undra i alla fall. Nästa gång så kanske någon ställer en fråga om lämplig studsare, ja då ska han/hon minsann få. Studsare, nej för bövelen, 155 mm bandhaubits ska du ha. Brassa på, terränglådan kan hållas ren från både älg och trädkramare, träd också för den delen, inom en radie på sisådär 25 km. Ni förstår själva, en Huskvarna 6.5 mm, det kan man ju inte ha, det är ju ekorrbössa! För övrigt så fungerar polarns Primus Omnifuel bra ute i skogen. Det gör mitt gamla Radius också. Ska ut i skogen igen till helgen, utan studsare och bandhaubits. Är mycket nöjd min barndom, fick nog det som är viktigast av allt när man är barn, kärlek. Har smakat på tutte också om någon undrar, och druckit kaffe på fat med farfar, riktigt kaffe, kok-kaffe. Men det är klart, någon form av hämning från barndomen måste jag ha. Jodå, eftersom familjen inte var nerlusad med pengar, så läste jag företagsekonomi på högskolan senare i livet. Har inte blivit nerlusad med pengar i alla fall, däremot är jag rik på erfarenheter, upplevelser, kunskap och goda vänner, så jag är nöjd och glad.
 
En obehaglig kännsla av att tråden om menskoppen är svaret på FJS kökets mysterium har börjat krypa över mig.

Snacka om kod snack.

Är alla agenterna tjejer?

Mentzkoppf


/kölkonstruktionen
 
Putte, not long ago undrade du vart Fjällis hade tagit vägen. Masse undrar ju ständigt vart Lt. Kurt Holmström försvann. Plötsligt dyker den här Chineslöparen upp från ingenstans med noggranna kartor över landningsplatser för Ufon, rymdhjälmar och märkliga länkar till norrländska spikraka skogsvägar. Ser du fortfarande inget samband?

(För övrigt kan tilläggas att jag inte har läst någon av herr Adams påhittade böcker. Här snackar vi Reality!)

/ G
 
Nu var du stygg. Eller är du måhända också köpt av det interstellära rådets kringvandrande kängförsäljare/ agenter?

Jag säger som jag brukar: Ufon, abductions, fejkade månlandningar, aliens och Area 51. Ingen rök utan eld. ;)

/ G
 
Drogmissbruk och verklighetsflykt? Det enda en sann friluftssnubbe behöver för att nå höjderna är naturupplevelser och lite frisk luft.

/g
 
strand; sa:
Drogmissbruk och verklighetsflykt? Det enda en sann friluftssnubbe behöver för att nå höjderna är naturupplevelser och lite frisk luft.

/g

Just så. Dock är en liten ynka del av oss av nöd tvingade att slita i vårt anletes svett framför datorer på dagarna. Då är ju den verklighetsflykt till naturen som Utsidan erbjuder ett halvhyffsat substitut.

/ G