Stapplande steg mot lätt packning

Såhär spontant kan du spara några gram till på att skaffa ett MSR PocketRocket. Kostar 399kr för 81g. 117g med hårt plastfodral.

Frågan är ifall det är värt det :p

Jag valde mellan PSR Pocket Rocket och den billiga från Biltema och där fick priset avgöra. Den vägde dock några gram mer än vad biltema sa att den skulle göra. Den har oxå ett plastfodral, har dock inte vägt den med det utan hade den inpulad i min kåsa så den inte låg mot något annat.

Dollarstore i Luleå säljer Foppakopior för 30:-.
300 gram vägde det par 43/44 jag köpte förra veckan. Modellen med hälrem.
Fungerade tom i Sarek:)

Vet inte om det är värt ~100g tror de strandtofflor jag har nog får följa med i så fall. Fördelen med dem är att jag vet att jag kan gå i flera mil i dem på blandat underlag om så behövs och de skaver ingenstans. Köpte dem på Cypern när jag hade lyckats få blåsor på typ hela foten av mina Eccotofflor. Gick ca 3 mil i dem utan att känna något.

superbra tjejforum-tråd

Tack till alla som skrev om menskoppen (för flera år sedan, men ändå)! Jag tog mig in hit till utsidan.se för att hitta just tips angående mens under fjällvandring. Min sambo skrev nyligen ut den utförliga sammanställningen av forumets tips inför vandringar, och under rubriken Egenvård finns info om både kissflaskor för natten och kalsonger, men inte ett ord om fiffiga sätt att fixa mensdagarna under vandringen utan att behöva släpa runt på blodfyllda tamponger... ;-)
Imorrn ska jag köpa en menskopp!!

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg