• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

vilket kök använder FJS?

KAP

FJS gör väl som de flesta elitförband, testar och utvärderar så långt som möjligt nya produkter. Vad jag hört testade de KAP tidigare men vad som gäller nu är jag osäker på...

Jägarkökens tid (trangia-liknande) antar jag är förbi hos dem, inte för modets skull utan snarare för effektiviteten (T-röd/Tenol). Själv har jag ett antal olika kök, bensin m.m. men Trangia står sig mycket bra än, bl.a. nu när olika tillsatser breddar dess möjligheter. Intressant frågeställning dock. Törs man fråga varför du undrar över just dessa herrars förehavanden? (Var det bilden i tidningen eller? -Bara nyfiken.)
 
Nu tycker jag vi àterigen fàtt bevis pà att FJS-pojkarna ár látt knas (se tidigare trâd i ämnet):

först har de inga kök alls, sen har de hemliga kök, sen hare de KAP-kök och sist men inte minst har de jägarkök.

Enkel frâga kráver enkelt svar, sà fórsök nu att minnas vad det var ni egentligen hade för er pà kronans (skattebetalarnas) bekostnad.
 
jaha.. nu börjar en våg av inlägg med bilder gällande hurrvida mork och elvis e samma person och ifall deras kläder var polyvalenta, någostans så kommer det att stoppas in bilder och text på försvunna och extremt fetlagda påståda FJS befäl..
 
Putte, du vet lika väl som jag att det var på FJS vi la på oss alla dessa kilon som vi nu får släpa på till våra dödagar. (Vem, vad eller vilka som låg bakom kan man spekulera i.) Vi vet dessutom att Sprängar-Jims grav är tom och att Mork a.k.a. Robin Williams, rund och go som han numera är, cyklar land och rike runt med Lance Armstrong i ett försök att rädda amerikanerna från fetman och dess följdsjukdomar. Att Elvis knattrade kod på nätterna är ett välkänt faktum för FRA och dess gamla adepter inkl. vår vän från syd (öst) Massflows-Masse.

Nano nano!

/ G
 
Jag jagade inte fallskärmar när jag pliktade för konungen.
Jag tillhörde ett slag som beskjöt fi med projektiler i en parabolisk bana. Men som jag minns det så hade vårat kök neonskyltar som det stod "Hamburgare" på, och närmaste teränglastbil lånades för att uppsöka detta kök :)

*detta är hemligt*
 
tigertamjaren; sa:
-Patric-; sa:
inte en aning.. när jag å Tigern låg inne så hade vi inga kök, nej herre jävlar.. då fick man bane mig äta snön som den var.. :)

På min tid åt vi precis som Putte säger snön som den var. Fanns det ingen snö åt vi is. Fanns ingen is åt vi inget alls utan drack, grumligt myrvatten med älglort i. Någon gång emellanåt tuggade vi bark och lav. Det var allt.

Det här börjar låta som Monty Python-sketchen med fyra Yorkshiremän:

"You were lucky. We lived for three months in a paper bag in a septic tank. We used to have to get up at six in the morning, clean the paper bag, eat a crust of stale bread, go to work down the mill, fourteen hours a day, week-in week-out, for sixpence a week, and when we got home our Dad would thrash us to sleep with his belt."

Varför inte scanna det myftiska kryptoköket och visa upp det i all sin hemliga prakt?
 
Har ingen aning om vilka kök FJD använder men vredet som sticker ut under kastrullen ser ut att vara från ett primuskök. Möjligen ett Omnifuel eftersom det är det som vi använder i Arvidsjaur (Norrlandsjärgarna), dockmed fotogen och inte gas som bränsle.