Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilket frilufskök använde du sist?
- Trådstartare j_stellan
- Start datum
Optimus Ranger 10 på garagegolvet och kaffekopp i handen.
Har varit på jakt efter Ranger bra länge nu men inte hittat ngn. Så idag beslutade jag mig för att bygga om ett av mina 8R kök (kom dock inte så långt eftersom jag samtidigt fastnade med hel-service på en 535:a). I Slattum finns en man som kallas Finn på Finn, en äkta Hoarder (i positiv bemärkelse) som samlat hela sitt liv men nu tröttnat och säljer därför av grejor löpande. Han hjälpte mig att plocka ihop brännare och tank som jag tänkte montera in i en 8R låda.
Men satan i gatan vad varm den blir...! Fotogenen kokar i tanken och hade jag inte hejdat mig lite så hade säkerhetsventilen löst ut i tanklocket...Tror jag fått fel / för stor förvärmarkopp och fel vindskydd... Ska pröva att skärma tanken på ngt smidigt sätt...
Någon som har ett Ranger 10 kök..? Blir tanken varm..?
Kom nu så tillslut över en Ranger 10 i originalutförande. Och ja, tanken blir varm, vilket känns lite halvfarligt/omständigt. Jag önskade funktion/effekt/ljudnivå som 111T men i smidigare och lättare förpackning. Men det vet i tusan om denna kan ersätta 111T...är det flerdagars vintertur så blir det fortsatt 111:an, med större tank och beprövad driftsäkerhet. Vinterdagstur kan det tänkas bli Ranger 10, Svea eller 8r...Sommar säger hjärnan gaskök men hjärtat säger bensin/fotogenkøk...
Bilagor
Blev ett Esbit Cookset (585 ml) när det var dax för lite svartvinbärs thé
Mvh troswe
Det där var det kök jag också använde senast.
GIllar det, även om det är litet och inte så effektivt.
Jag lagade en laxgryta med tomatsås från scratch. Mest anvancerade jag gjort i detta kök
Idag blev det MSR PR före sjöröken kom in från havet.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Brände gröt i Primus ETA, använde mdiskmedel | Kök och brännare | 6 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg