Det vore underbart om de utrotade vargen !
Vad ska vi med den till?
Det är ju bara en ilsken livsfarlig blodtörstig best som irrar omkring planlöst i våra kära hemmaskogar, där vi har våra bär o svampmarker, ingern vågar ju sig ut i skogarna nuförtiden !
Våra kära telningar barnen måste ju skyddas mot den här landsplågan !
Måste det hända först som vanligt ?, att ett barn blir bortrövat av vargarna, och släpas iväg till en kall mörk grotta i skogen långt bort, i den grottan kan man ju räkna ut vad som händer det stackars vettskrämda barnet !
Stackars våra tamhundar som blir helt oskyldigt sönderslitna av deras stora blodiga käftar, när det enda de ville var att få ett skönt hundliv med lite jakt o så slutar det i tragedi !
Jag förstår inte att regeringen inte ingriper mot detta hot mot mänskligheten !, skogen ska ju vara en plats för människor att njuta på, inte sitta o vara skräckslagna för att våra tamdjur och barn blir slitna i bitar av ett odjur som får husera fritt hur som helst.
Det finns uppstoppade vargar för barnen att titta på, de är nog glada att vi vuxna visar dem att vi tar ansvar för vår boskap o våra tamdjur/boskap !
Tamboskap som dessutom ju betingar ekonomiskt stora värden, bör ju ur ett humanekonomiskt perspektiv ha ett berättigande som i dessa kristider är ännu mer adekvat att beakta.
Vargen är ju inget naturligt inslag i faunan, då den ger sig på vad som helst för byten.
Jag hoppas på privata initiativ där det betalas ut rejäla skottpengar på dessa bestar !
Jag hoppas innerligt att vargmotståndarna bland jägarna får igenom en slutgiltig lösning på det här, argumenten för att vargen ska få vara kvar är ju beklämmande, typ, "de är söta", de skadar ingen", ingen har blivit dödad av varg i Sverige" etc, det vet väl alla att många av försvinnandena av människor i sverige beror på omständigheter som inte får nämnas officiellt, man skyller på annat, men jag vet att många jobbar hårt på att få fram fakta om de här bortrövandena i Sverige !