Ja livstid är ju relativt, det beror ju på hur gammal man är.
Men jag gissar på att sträffvärdet ligger i nivå med människodråp.
Sedan avskaffandet av dödsstraffet i Sverige så är "livstid" det grövsta straffet vi har och det innebär att man sitter i fängelse på obestämd tid. Man kan benådas och få sitt straff tidsbestämt om man ansöker efter tio avtjänade år, straffet kan aldrig bli kortare än 18 år. Straffskalan för mord sträcker sig från tio år till högst arton år eller livstid, därav gränserna.
Det är dock ingen rättighet att få en tidsbestämmelse på sitt straff, så helt relativt är det faktiskt inte.
Dråp har en straffskala från sex till tio år, och är ett mycket allvarligare brott än jaktbrott, även ett grovt sådant.
Den som skjuter en varg i syftet att döda denne kommer förmodligen att anklagas för grovt jaktbrott, som har en straffskala på fängelse i lägst sex månader och högst fyra år.
Straffen för grovt jaktbrott höjdes 2001 just på grund av att det är så omfattande med syftet att verka avskräckande. Dessutom har man nödprincipen som ger rätten att döda ett rovdjur som attackerar tamdjur.
Så att säga att samhället och rättsväsendet jämställer grovt jaktbrott med mord eller i lägsta fall dråp visar bara på hur otroligt pinsam dålig koll du har.
Edit, med reservation för att jag inte är helt uppdaterad så har det mig veterligen aldrig dömts något hårdare straff än ett års fängelse för grovt jaktbrott.