Val av tipitält.

Det är lätt att laga små glödhål när de uppstår.
Om du har koll på ved har du väl vett att inte torka granris på kaminen, hehe.
Nej, granris ska jag inte torka på kaminen. Jag har gjort en beställning nu: Cimarron ( standardversionen ), en kolfiberstång samt ett LineLoc extension kit. 8.050 kronor inklusive frakt. Satan, vad det sved i plånboken!

Kika på nortent lavvo 6. Grymt bra kvalitet på dom, vettiga lösningar som tex förstärkningar för linor osv. Samt att sen inte är sydd i tårtbitar utan mer rund modell där vinden inte får tag nånstans. 2 ingångar, myggnät i dörr mm.

Kika på nortent lavvo 6. Grymt bra kvalitet på dom, vettiga lösningar som tex förstärkningar för linor osv. Samt att sen inte är sydd i tårtbitar utan mer rund modell där vinden inte får tag nånstans. 2 ingångar, myggnät i dörr mm.
Stort tack för tipset, men jag har redan gjort en beställning på Seek Outside Cimarron.

Startar upp denna tråd då jag behöver råd. När jag använder Seek Outside Cimarron vid stort snödjup behöver jag något att sätta under mittstången för att den inte skall sjunka ned i snön. Det skall helt inte vara något som är allt för stort och tungt. Vad brukar ni som använder tipitält vintertid begagna er av?

Startar upp denna tråd då jag behöver råd. När jag använder Seek Outside Cimarron vid stort snödjup behöver jag något att sätta under mittstången för att den inte skall sjunka ned i snön. Det skall helt inte vara något som är allt för stort och tungt. Vad brukar ni som använder tipitält vintertid begagna er av?
Spade om du har med en sådan. Dvs snöspade.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg