Jag fick inte till det. Försöker igen. Det är en grym känga! Man läser ofta att folk använder sina kängor år ut och år in men det är en sanning med modifikation. Jag överväger att köpa ett par likadana. Mina är som sagt 10 år gamla och materialet i sula/mellansula har gjort sitt. Åldern har tagit ut sin rätt. Numera använder Nevadan en ny teknik i både sula och mellansula och jag hoppas dom har hittat rätt! Jag tror att du skulle gilla den. Det jag vill säga mellan raderna är att jag tänkte som du, dvs jag ville ha en känga till allt. Nevadan funkade nästan till allt. Väldigt länge. Men nu gör det bara ont. Jag tror det är så med de flesta kängor. Skaftet och lädret runt foten blir bara skönare och skönare för varje år men gummit under foten har en bestämd livslängd. Särskilt för sådana som mig. Medelålders man med några kilos trivselvikt för mycket... Jag gillar verkligen hantverket som sagt. Mina kängor har varit med året om väldigt mycket och alla sömmar/ foder etc håller fortfarande.tack för svar!
jag blir lite förbryllad över ditt inlägg. Först rekommenderar du mig att prova crispi Nevada, men sen skriver du att du inte vill ha såna igen?
är de alltså hårda i sulan från start eller är det pga dina
Val av kängor
- Trådstartare lkn02001
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Akut: kängor istället för Jörn, höga med mjuk sula eller låga med hård?
- Börjat av Elvah
- Svar: 21
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vada med kängor, vandra med blöta fötter: hur hantera ev sårskador på fötterna?
- Börjat av Elvah
- Svar: 32
-
-
-