Mezzner; sa:
Man kan ju anta att de riktar in sig mot helt andra kunder, och då har de inte säljkanaler för en så pass annorlunda produkt.
Fast, visst, i någon mån riktar de sig ju även mot hobby/privatkonsumenter.
Tror dock att risken är övehängande att de kör lite badge-engineering ifall de skulle gå in på en ny liten marknad på det viset. Och då är det ju inte så stor vits med det hela för oss konsumenter...
Bahco har redan sina säljkanaler till allmänheten. Borde vara enkelt att utnyttja dem i samband med nylansering.
Namnet är så inarbetat att det inte torde vara några problem att få höga försäljningsvolymer både i Sverige, norden och i viss mån nordamerika, såvida kvalitén finns där.
Att börja i mindre skala är förståss dyrt. Å andra sidan har Bahco råd att göra just det (enligt senaste bokslutet). Marknaden är som sagt lukrativ och det finns stora vinster att hämta.
Frågan är således: Vad är det som hindrar dem??
~Paul~