Du är alltså Mona Sahlin. Lite otippat, men kul att just du tittar in här!Du visar exakt på det jag menar genom att i detta som så många andra inlägg helt och hållet utgå från en verklighetsbild som bygger på en rasistiskt ideologi. (läs vanföreställningar)
Du är inte intresserad av att prata om de egentliga problem som ligger bakom utanförskap och ökande klyftor, ännu mindre är du intresserad av att hitta en lösning, du är enbart intresserad av att framhäva din rasistiska världssyn där vissa människor är skyldiga redan från födseln enbart beroende på sitt ursprung.
Lösningarna för utanförskap och orättvisor kommer aldrig ligga i rasism eller totalitarism.
Seriöst, du är nog sinnebilden av vad jag menar har skapat SD. Tror faktiskt att du kan förstå min tanke om du slappnar av och backar från frågeställningen en stund.
Ledaren i Folket, han pratar om såna som dig. Inget fel att vara godhjärtad! Men, det kan bli väldigt fel om man skalar bort sunt förnuft från politik.
Och läs detta noga:
Jag vill VÄLDIGT gärna prata om Rosengård, om somliernas arbetslöshet på 70%, om invandrarproblem överhuvudtaget. Men det vill nog inte du.
Jag inser dock att det du gör - pekar finger "på de onda" är lika meningslöst som att prata om de 50 brott i veckan som sker på Malmös skolor. Det leder ingenstans.
Man måste prata lösningar. Inget annat.
Berätta då för oss var alla problemen ligger, när och ur de uppstod, och vilka lösningar du har.