Som singel så är det ju klent med sällskap att sällskapa lite extra med, men visst, annars hade det ju stått långt upp på listan Mörkrädd jag inte direkt heller, men 6 timmar i mörker utan något vettigt att göra känns inte så lockande och det är ju inte alla stället det finns gott om ved på heller, så att man kan sitta och elda i timmar bara för trivselns skull.Laga mat, mys framför elden, lyssna på en ljudbok eller något annat trevligt. Har Du sällskap kanske Ni kan sällskapa lite extra...
Mörkret är inte farligt men det går lite långsammare.
Helt klart en poäng, att se soluppgångar/nedgångar är underbart! Ett av mina starkaste friluftsminnen var när jag fick se soluppgången över havet när jag cyklade till Åland. Men då va ju klockan 3 nånting på natten...Försöker somna tidigt så att jag kommer upp när det fortfarande är mörkt o kan starta när det börjar ljusna. Det är under den här årstiden som man kan få se soluppgångar o gryningar utan att anstränga sig alldeles förfärligt, det är ju underbart.
Eld o bok är också bra sysselsättningar. Frågespel kan vara rätt kul också om man är flera. Delar oftare tält m mina vänner så att man kan umgås när man ligger nedkrypen i sovsäcken.
Synd bara att man känner så dåligt med friluftsfolk här i Stockholm