Jag rekommenderar också gas. Ett trangia med gastillsats fungerar alldelse utmärkt och då får man ju vindkyddet "på köpet". Nackdelen med trangia är att det inte är så lätt så om man jagar gram så kan en liten gasbrännare vara ett alternativ men då får man ju fixa vindskyddet själv. Om man delar köket på två blir det dock inte så farligt. Det blir inte heller lika stabilt som ett trangia. Vad gäller åtgången så brukar jag räkna en liten tub i veckan för mig men två stora tuber räcker med råge för två personer på tio dar och då behöver ni inte oroa er för att det ska ta slut. Förrförra året gjorde jag och en kompis av med 4 små tuber på 15 dar och då slösade vi även en del.
Gas kan man som sagt köpa lite här och där (även om jag nog inte sett gas på några mackar i Boden.. möjligen OK). Men sportaffärer och utebutiker har i alla fall (samt även fjällstationer som Kvikkjokk tex). Den lilla affären i Kvikkjokk har också gas. (Såg i en annan tråd att ni planerar att utgå därifrån.)
/David
[Ändrat av dave1 2005-04-29 kl 18:01]
Gas kan man som sagt köpa lite här och där (även om jag nog inte sett gas på några mackar i Boden.. möjligen OK). Men sportaffärer och utebutiker har i alla fall (samt även fjällstationer som Kvikkjokk tex). Den lilla affären i Kvikkjokk har också gas. (Såg i en annan tråd att ni planerar att utgå därifrån.)
/David
[Ändrat av dave1 2005-04-29 kl 18:01]