Mezzner; sa:Tyngre ryggsäck = mer träning!
Själv tycker jag att det är smartare att träna på att bära lätt för att bli bra på att bäta lätt.
Mezzner; sa:Själv har jag knappast någonsin gjort avkall på nåt i packningen p g a viktskäl. Tyngre ryggsäck = mer träning!
Mezzner; sa:I vikt och möjligen även i polyvalenshänseendet så tror jag dock att alukärlet vinner.
nermander; sa:Hur tjock behöver plåten vara i en mugg av aluminium för att den skall vara hållbar (d.v.s man ska inte behöva skrynkla ut den varje gång den varit nerknölad i ryggsäcken och den ska inte bli ovan bara för att man är tvungen att skrubba den lite hårt när man diskar)?
Hur tjock behöver plåten vara i en mugg av titan för att den skall vara hållbar (samma kriterier som ovan)?
Och vad blir då viktskillnaden på dessa två muggar?
(Observera nu att jag påstår inte att titanmuggen blir lättare, jag förklarar bara att de som tillverkar titanmuggar och de som köper titanmuggar är övertygade om att den blir lättare. Om de har rätt eller fel vet jag inte, det är därför mina inlägg är fulla av frågetecken.)
nermander; sa:Om du nu menar mångsidighet, varför inte skriva det?
Menar du inte den adekvata inhemska vokabulär..?Nordesjö; sa:Implementera den relevanta inhemska vokabulär som finns disponibel!