Liggunderlaget är ett litet, typ 80*50 ca, så det tar inte stor plats. Regntäcke om det regnar naturligtvis, värmetäcke att ha på kvällarna. Hon är värmekänslig så jag vill inte lägga på henne ett helt värmetäcke bara om det regnar, därav två. Munkorg är om det händer henne eller mig något, typ att jag måste åka helikopter och dom inte vill ta med hunden för att hon inte har munkorg. Den väger ändå inte mkt... Flexit kommer jag att fästa i ett vanligt koppel runt midjan, flexi så att hon får lite mer frihet och att det blir mindre ryckigt när vi går. Min kläder vill jag gärna ha torra, därför har jag med egna saker till henne. Hur långt är ditt "ryckämparkoppel"?
Är hon verkligen så köldkänslig att hon behöver ett värmetäcke tidig höst? Det kommer sannolikt som värst vara några minus, och så länge hon slipper markkylan klarar hon sig säkert långt utan.
Om jag vore du skulle jag också skippa munkorgen. Om du måste transporteras för att du eller hunden blivit skadad, eller måste hantera en skadad tass hos en upprörd hund så använd en sjal eller i värsta fall tejp för att få ihop käften på henne. Att klämma på en hund en sån där tight liten munkorg som gör att den knappt kan öppna munnen är i princip precis lika illa i mina ögon...
Det här är naturligtvis under förutsättning att du inte *behöver* en munkorg till din dam eftersom hon *brukar* bita/försöka bita. Att ta med en munkorg man normalt inte använder för säkerhets skull verkar overkill...