Borde kunna funkaStrykarräven; sa:Vad tror ni om att modda en av slöjdknivarna från Frost som man hittar på Klasse O för 70 spänn?
~Paul~
Borde kunna funkaStrykarräven; sa:Vad tror ni om att modda en av slöjdknivarna från Frost som man hittar på Klasse O för 70 spänn?
dePaul; sa:Som tidigare nämnt: Opinel, Spyderco, Victorinox, Kershaw, Benchmade, Fällkniven och EKA har alla modeller som motsvarar din beskrivning.Nordesjö; sa:Ni som har knivkoll - finns det några lätta fällbara knivar med tunnare blad, för oss som anser att det är lök och inte björk som är knivens huvudmotståndare?
~Paul~
alven; sa:Men vilka ytterligare ändamål kan vi tänka oss? Jag har så klart missat nåt, men vad? Och vad har det för effekt på kravspecen?
johankse; sa:På en av mina resor hade jag att göra med en massa Jägarsoldater av skilda nationaliteter.
Spyderco: Calypso Jr, Jester, M Walker, Delica, Jess Horn, "Q", Kiwi, Cricket, UK Pen Knife, Ladybug, MouseNordesjö; sa:Jag menar alltså fällknivar med en bladtjocklek på nån mm.
1. Tack, tackCamping bear; sa:1. Du håller riktig skärpa
- en kommentar med sting ;-)
2. Var själv nära att bli "stungen" en gång i tiden
öringen; sa:johankse; sa:På en av mina resor hade jag att göra med en massa Jägarsoldater av skilda nationaliteter.
Hamilton?
Håller med. En mycket bra kniv.johankse; sa:Gerber fällkniv E-Z OUT, ATS 34, bladlängd 90, grepp 114, 74g. Funkar till lök och mm. Bladtjocklek 2,5. Går att öppna med tumvantarna på.