Äger man själv marken och störs av detta finns ju många lösningar.
Blockera den olagliga slingan så pass att föraren måste kliva av för att ta bort hindret. Gör detta på flera ställen, och på så strategiska ställen att det blir mer trassel än nöje att köra den slingan. Fungerar kanske inte på hedmark där man lätt kan göra bredvid, men det fungerar nog på många marker.
Var det jag som buskörde skulle jag nog rensa hindren en gång, men om samma hinder var där igen nästa gång skulle jag nog byta område.
Gräv en stor djup grop och vattenfyll. Kalla det viltvatten om man vill. Lägg ett hinder så att föraren måste väja och vips! - det var den cykeln.
Eller varför inte vänta ett gäng och gripa föraren när han kliver av för att rensa hindret?
Det lär ju sprida sig ganska fort vilket område man ska undvika.
Nu får jag säkert mothugg för att jag är en radikal idiot eller dylikt, men och?
Det är en opreparerad olaglig slinga. Hinder kan förekomma. Det är föraren som missköter sig, vilket han/hon vet om.
Varför ska man "stödja motorklubbarna"? Samma skitsnack som att kalla vandaliserande skitungar för "understimulerade" och "det finns inget annat för dem att göra".
Man får inte köra i terrängen hur som helst. Punkt.