Terra Nova Laser Competition

Har nu mejlat dem och frågat vad vi kan få för priser om vi beställer 5 respektive 10 tält. Får se om dom svarar :) Kanske blir iaf frakten gratis..

// Jocke

Hej Joakim,

Jag är intresserad av att hänga på, vad har du fått för pris ?

Jag bor också i Sthlm (Täby)

Mvh
Uffe

Fått svar! Vi kan få rabatt på ca 10 pund och fri frakt. 5 eller 10 tält spelar inte så jättestor roll, skillnaden var 5 pund per tält. Ca 210 pund per tält. Hojta till mig personligen via meddelanden om ni är seriöst intresserade.

Tid för beställning till lön? 3-5 dagars leveranstid.

// Jocke

Någon som har testat att sova två personer i den lite större Terra Nova Laser som väger 1,38 kg? Tänkte ta med mig min son som börjar bli fullvuxen och är lite tveksam till om man får plats två killar i ett tält som är 90 cm brett och 95 cm högt. Vad anser ni? Packningen har vi alltid utanför tältet.

Jag skulle säga nej ! tycker minst att man behöver 1.10 i bred för att ligga 2 och det oberoende hur breda/smala de båda personerna är.

Beror väll på vad man har för inställning till tältet. Ser man det som en plats där man sover och inget mer så borde det väll funka.

Jag är också intresserad av tältet. Bor dock i Göteborg. Men du kanske kan skicka det till mig sen (jag betalar naturligtvis).

Skulle väl helst se att det beställdes tidigare, vill gärna tälta lite innan semestern börjar i juli, men det är inte jätteviktigt.

Någon som har testat att sova två personer i den lite större Terra Nova Laser som väger 1,38 kg? Tänkte ta med mig min son som börjar bli fullvuxen och är lite tveksam till om man får plats två killar i ett tält som är 90 cm brett och 95 cm högt. Vad anser ni? Packningen har vi alltid utanför tältet.

Trollvarning? En standardmadrass är 50 cm bred, det borde räcka som svar. Varför fråga ett forum iställetför grabben. Är han välvilligt inställd är det väl bara att ställa upp tältet på tomten eller i en skogsglänta och pröva?

Råd från erfarna

Trollvarning? En standardmadrass är 50 cm bred, det borde räcka som svar. Varför fråga ett forum iställetför grabben. Är han välvilligt inställd är det väl bara att ställa upp tältet på tomten eller i en skogsglänta och pröva?
Man kan ju vilja ha råd från erfarna personer innan man slår till med ett dylikt inköp! Inget fel med det eller hur?

God tur!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg