Terra Nova Laser Competition

Trollvarning? En standardmadrass är 50 cm bred, det borde räcka som svar. Varför fråga ett forum iställetför grabben. Är han välvilligt inställd är det väl bara att ställa upp tältet på tomten eller i en skogsglänta och pröva?

Är det bara jag som överreagerar eller är ovanstående kommentar bara plump och oförskämd?
Menar du på fullt allvar att jag ska låta bli att fråga här på forumet för att i stället köpa tältet för 210 pund på vinst och förlust för att se om det är komfortabelt att sova två fullvuxna personer i tältet som anges som ett tvåmannatält? Ja, vad ska man med forum till. Det är bara att köpa allt man är nyfiken på.
 
Är det bara jag som överreagerar eller är ovanstående kommentar bara plump och oförskämd?
Menar du på fullt allvar att jag ska låta bli att fråga här på forumet för att i stället köpa tältet för 210 pund på vinst och förlust för att se om det är komfortabelt att sova två fullvuxna personer i tältet som anges som ett tvåmannatält? Ja, vad ska man med forum till. Det är bara att köpa allt man är nyfiken på.

Det är ett mutisporttält. Inte för recreation. Två dvärgar får väl plats.
 
Jag är också intresserad av tältet. Bor dock i Göteborg. Men du kanske kan skicka det till mig sen (jag betalar naturligtvis).
Jag har inte köpt nå't tält på flera månader så jag är också intresserad. Då är vi väl minst 2 i Göteborgsområdet då jag bor i Mölndal. Jag får dock jämföra lite till innan jag bestämmer mig för modell. I princip prioriterar jag nog höjd före en del annat...
 
Senast ändrad:
Jag är också intresserad. Även jag bor i Mölndal.

Är det sagt något absolut senaste datum då beställningen skall läggas??

Mvh,
Erik
 
Jag har skickat ett PM till Joakim. Ifall vi är tillräckligt många från Göteborgstrakten så kan det kanske vara idé att dela upp beställningen om vi får samma villkor i övrigt. Då blir ju logistiken lite enklare när tälten väl kommer
.
Joakim får väl återkomma om detta eftersom han är den som har bäst koll på läget.
 
Oj, vad många vi är i Mölndal. Jag bor också i Mölndal, men Göteborg känns ju mer känt så jag skrev det. Kostar inte så mkt att skicka paket med posten, så blir det att nån ska skicka de från Sthlm till oss funkar det ju iaf prismässigt, men det kan ju vara skönt att slippa skicka.
 

avslutad210712

Gäst
Någon som har testat att sova två personer i den lite större Terra Nova Laser som väger 1,38 kg? Tänkte ta med mig min son som börjar bli fullvuxen och är lite tveksam till om man får plats två killar i ett tält som är 90 cm brett och 95 cm högt. Vad anser ni? Packningen har vi alltid utanför tältet.

Om man sover skavfötters och har madrasser som är smalare i fotänden alternativt kortare madrasser med tillskuren cellplast (eller inget alls...) under fötterna så borde det gå men då är tältet troligen bara en sovplats.
 
Winwood Outdoor kan bara leverera röda Laser Competition fram till mitten av juli. Jag har mailat och frågat om fraktkostnader m.m. Priset bör i dagsläget landa på GBP 197,10 + ev. frakt.
 
Winwood Outdoor kan bara leverera röda Laser Competition fram till mitten av juli. Jag har mailat och frågat om fraktkostnader m.m. Priset bör i dagsläget landa på GBP 197,10 + ev. frakt.
Ordinarie fraktkostnad för 5 tält är GBP 25 så det bör i vilket fall som helst inte bli dyrare än GBP 202,10/tält.
 

Liknande trådar