Jag utgår ifrån att du är ungkarl och har för mycket fritid och ensamtid att slå ihjäl timmar...För ingen fru skulle backa upp något sånt! Absolut inte min fru!!!Fick iden att prova 100.000 steg på ett dygn från en YouTube-kanal, några som skulle gå från Uppsala till Stockholm. Enligt Google Maps tillryggaläggs den sträckan till fots på ca 16 tim 40 min, så jag ville försöka klara utmaningen och dom 100.000 stegen inom dessa 1000 minuter. Väl i Stockholm hade jag bara gått ca 91.000 steg, så det blev en kortare vända runt Riddarfjärden för att skrapa ihop till 100.000 steg, tiden blev 16 tim 28 min, alltså med en marginal på 22 min 🤪 Som sagt ingen utmaning som rekommenderas att göras mer än en gång, ganska monotont och tråkigt, samt som många i tråden nämt, mer till skada än nytta på kroppen. Men själv är jag 48 år gammal och hade tur fötter och kroppen höll ihop förhållandevis bra. Det var helt enkelt en lite knäpp men kul utmaning jag ville prova och hade svårt släppa tanken på den så var tvungen att försöka 🙂
Du är 48 år och håller fortfarande på med sånt trams som vi alla höll på med när vi var 20-25 år för att då testa våra gränser för att pusha oss till max i vårt oförstånd.
Är du inte lite för gammal för att fortfarande hålla på med sånt? jag utgår ifrån att du har pushat dej själv i hela ditt liv och borde känna i den här åldern att det är bra nu?