1000 minuter 100.000 steg

Ungefär samma resonemang som jag hade när jag var i 20-års åldern om min kropp när jag var ute på dygnslånga idiotäventyr utan sömn.
I den åldern kan man ta sånt och återhämta sej bara på några dagar, men jag är 56 år och du är 47 år och du vet så väl att det tar betydligt längre tid att återhämta sej ifrån en sån resa i vår ålder jämfört med i 20-års åldern.
Därför undrar jag om det är värt det, med all extra tid för återhämtning och småvärk i kroppen, som man konstant har och får extra ytterligare?

Snacka om att det osar avundsjuka från dig. Ut och ge dig ut på äventyr och sluta sitt hemma bitter likt en Facebook boomer ;)
 
Ska nog köra på den. Har du Strava eller liknande så jag kan spana på ditt pass?
Nej, tyvärr inget Strava. Det enda jag kan göra är att tipsa om bästa, enklaste och säkraste vägen. Följ Kungsgatan ut ur Uppsala fram till länsväg 255 som du bara behöver följa några 100 meter in på mindre vägar igen. Förbi Mora Stenar, Alsike, Knivsta, Odensala och från Märsta ger det sig själv med väl skyltade cykelbanor. Jag klarade utmaningen med 22 min marginal, så raster blev ganska få och korta. Min tid från Uppsala Slott till Stockholm Slott blev 14 tim 50 min, sen var det 9000 steg kvar att göra upp till dom 100.000 inom 1000 minuter (min sluttid 16 tim 18 min) Kul att du testar och lycka till 😀
 
Senast ändrad:
Snacka om att det osar avundsjuka från dig. Ut och ge dig ut på äventyr och sluta sitt hemma bitter likt en Facebook boomer ;)
Nej det osar absolut inte någon avundsjuka och jag är förvånad över att du ens kommer med sånt när vår ena svärson kör enduro med mej och tävlar på elitnivå i SM??

Självklart så har jag ingen chans emot honom konditionsmässigt men i endurospåret när det blir mer klättra på berg med hojen och att slita upp hojen ifrån surhål, så är jag fortfarande hjälten..Sånt värmer en svärpappas hjärta.
 
Jag utgår ifrån att du är ungkarl och har för mycket fritid och ensamtid att slå ihjäl timmar...För ingen fru skulle backa upp något sånt! Absolut inte min fru!!!

Du är 48 år och håller fortfarande på med sånt trams som vi alla höll på med när vi var 20-25 år för att då testa våra gränser för att pusha oss till max i vårt oförstånd.

Är du inte lite för gammal för att fortfarande hålla på med sånt? jag utgår ifrån att du har pushat dej själv i hela ditt liv och borde känna i den här åldern att det är bra nu?
Rätt onödigt att döma honom för det. Kul att se vad man pallar. Ålder ingen betydelse egentligen, bara den håller. Jag är 53 och mina fötter skulle inte palla, inte med 12 kg på ryggen iaf, men han hade kanske ingen packning? Huvudet skulle palla, men inte det andra.

Gick några delsträckor på Sörmlandsleden i veckan - det är lagom jobbigt 🙂
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
infinite222 Idiotvandring 100 km i stockholmstrakten Vandringsleder 4

Liknande trådar