Jag misstror inte alls Corax strapatser, men det jag menar är att Pompe har knappt hunnit hem förän hon krävs visa upp många väldigt övertygande bilder på nätet. Med kravnivån är inte Corax bilder som jag hittar på nätet övertydligt övertygande.
Hon lär ju inte få tillfälle att se över något bildmaterial att visa upp nu.
Jag menar verkligen att jag är imponerad av det researcharbetet han gjort och min första reakton var att det är bra att någon sätter dit bluffmakare.
Det som sedan får mig att svänga något är att det öppna brevet snarare är en mängd "bevis" på en skandal och att det varit mer juste att vänta in Pompe och låtit henne få tid att först ge svar på frågor, för det kan ju faktiskt vara uppriktigt uppsåt. Som det är nu lär vi aldrig få reda på det aftersom hon redan är dömd.
Det är inte vad jag tycker liknar rättssäkerhet.
Jag tycker det är rätt att granska sanningshalter i bedrifter, men jag tycker skandalen blev ett faktum för snabbt, innan den nödvändigtvis hade behövt bil någon skandal alls. Då måste man undra över om det finns andra mindre ädla motiv.
Ubbe
Problemet eller anledningen till att det "exploderade" på det här sättet, var väl främst DN-blog-redaktörens sätt att radera och/eller aggressivt förlöjliga de första relativt försynta förfrågningar och påpekanden som kom in som kommentarer på bloggen.