Jag har inte orkat läsa varenda inlägg här, men måste ändå få reflektera lite.
Om jag förstått det rätt så kom anklagelserna innan de som dessa gäller innan de ens hunnit hem och kunnat frågas om var de ansett sig vara egentligen.
Dersa egen förklaring låter ju inte helt osannolik trots allt. Det som också slår mig är hur pöbels redan rest sig och i detta skede spelar det någon roll längre vad de säger så kan det ändå avfärdas som bortföklaringar och efterkonstruktioner, de är med andra ord redan skyldiga i mångas ögon oavsett vad som är sant eller inte.
Om man inte har en tanke på att det man varit med om kommer att ifrågasättas och krävas starka bevis för tror jag att man lätt glömmer bort att samla så mycket bevis när man är i ett lyckorus över att ha uppnått någonting.
Jag har förstått att det baktalas en del i dessa kretsar och det är väl en del av naturen med denna typ av äventyrare att det är viktigt att vara, störst, först högst eller på annat vis vara värst och då kan man höja sig själv med att sänka någon annan.
Det brukar alltid finnas minst två skäl till varför man aggerar som man gör, det ena är det officiella och det är oftast ädelt. Sedan finns det värkliga motivet och är inte uttalat.
Jag får en känsla av det hela är mer av personlig art, snarare än att det är viktigt att skipa rättvisa.
Som det är nu har ju hennes trovärdighet skadats för alltid oavsett, och det samma gäller de andra som sysslar med samma typ av äventyr inklusiva Corax, så något positivt uppnås knappast med hela denna historien för nåon av parterna.
Det hade varit bättre och mer renhårigt att gjort researchen, men sedan väntat tills dekommit hem för att ge dom en ärlig chans att ge sin version först för att sedan, om den inte stämmer med verkligheten då lägga fram alla motbevis.
Nu har rättssäkerheten redan raderats bort från början.
Ubbe