Spöket; sa:spaceromancer; sa:Om du däremot kopierar och sprider vidare min låt så har ju jag inte blivit av med något, och dessutom kanske det t.o.m. leder till inkomster för mig.
Du menar att om jag har en piratkopierad CD så ska jag köpa den sedan? Eller att min polare ska lyssna och sedan köpa?
Jag kommer definitivt inte köpa en CD som jag redan har (om än som kopia). Sannolikheten är också rätt hög (milt uttryckt) för att om min polare är intresserad så kopierar jag CDn till honom/henne.
Jag tror inte det är ett ovanligt agerande om man är positiv till fildelning. & jag förstår inte alls hur det ska leda till intäkter.
Med vänliga hälsningar,
Aina
Ju mer känd man blir dessto fler möjligheter till spelningar får man, och kanske kommer man med i TV och tidningar som gör en till en ännu större kändis. Antagligen säljer mer skivor också. Ju mer en artists låtar fildelas, dessto fler kommer att känna igen namnet och låtarna. Som jag skrev tidigare så har jag hittat flera artister och grupper som mer än gärna betalar för att se live.