crazy; sa:Demokratin är för trubbig IMO. Jag hoppas att vi enskilda får större möjlighet att påverka i framtiden. Det borde gå.
Vilka enskilda tänker du då på?
crazy; sa:Demokratin är för trubbig IMO. Jag hoppas att vi enskilda får större möjlighet att påverka i framtiden. Det borde gå.
Proletariatet?Mezzner; sa:crazy; sa:Demokratin är för trubbig IMO. Jag hoppas att vi enskilda får större möjlighet att påverka i framtiden. Det borde gå.
Personer såklart.Mezzner; sa:crazy; sa:Demokratin är för trubbig IMO. Jag hoppas att vi enskilda får större möjlighet att påverka i framtiden. Det borde gå.
Mezzner; sa:Den här tråden har sitt ursprung i en annan tråd som heter nåt i stil med "Nån som handlat från den här sidan?".
mathias; sa:Det är vi alla som gemensamt bestämt att tullen och skatteverket ska ta ut dessa avgifter.
Mezzner; sa:Jag tycker inte att det går att motivera att man ska stjäla ett alster vare sig det är från upphovsmannen, mellanhanden eller från någon som köpt sig ett ex.
Om jag kopierar en DVD till en kompis istället för att låna ut mitt ex, eller titta på den tillsammans med min kompis är det kanske fråga om något som är på gränsen till lagligt och moraliskt OK. Men det går nog i grunden inte att försvara för den som gillar konsekvens.
I Sverige kan de folkvalda aldrig påstå att deras beslut är samma som folkviljan. Vi har ju representativ demokrati i Sverige. Vi väljer riksdagen men vi påverkar inte besluten. Då kan de folkvalda aldrig påstå att besluten per automatik följer folkviljan.spaceromancer; sa:Efter valet sedan kan regeringen bestämma i stort sätt vad den vill, och eftersom vi lever i en demokrati kan de efteråt sägas att det var vad folket ville.
Precis, det är inte stöld enligt lagen. Det kan däremot vara brott mot upphovsrätten. Fildelningsdebatten handlar om upphovsrätt, inte om stöld.spaceromancer; sa:Att kopiera och sprida vidare är inte samma sak som att stjäla.
KLAGER; sa:Med hjälp av en sökmorot...
Håkan K; sa:KLAGER; sa:Med hjälp av en sökmorot...