Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Med anknytning till min tidigare fundering kring Spydercos modelluppdateringar och nya generationer så slog det mig att Militaryn fortfarande är inne på sin första generation vilket borde tyda på att den var väldigt lyckad redan från början (de har säkert gjort några mindre ändringar, bytt bladstål osv. men det finns ännu ingen Military 2).

Tycker det blir extra tydligt när man jämför med just Paramillien som lanserades flera år efter Militaryn och som redan är inne på sin andra generation.
 
Vad trevligt! Kan man äntligen få med sig lill-Vicen i handbagaget igen då.

Precis. Äntligen. Det hela har ju under många år varit en löjlig "affär". Diverse Vicar, EKA-knivar och Opineler är väl de som jag tänker på spontant med tanke på de ändrade reglerna.

~Paul~
 
Vad trevligt! Kan man äntligen få med sig lill-Vicen i handbagaget igen då.

Enligt TSA får du från 25/4 ta med (i princip) en normal Victorinox, men inget låsbart, format handtag, breda blad (som Spyderco) och en del annat.

Du får dock inte ta med rakblad ombord.
 
Lite bilder på senaste alstret. Jag köpte en bit Elmax och fick bladen härdade i hos en knivmakare i oskarshamn. Det skulle bli två knivar men så blev det en bit över... Flamlönn och ebenholtz.
Kjell
 

Bilagor

  • _1090058.jpg
    _1090058.jpg
    54.8 KB · Visningar: 716
  • _1090059.jpg
    _1090059.jpg
    43.5 KB · Visningar: 651
  • _1090060.jpg
    _1090060.jpg
    36.9 KB · Visningar: 768

Liknande trådar