Det är väl den som ropades ut på Tradera nyligen? Jag hoppade över den eftersom den började skena iväg prismässigt.Min "nya" favorit är efterföljaren till en kniv min gamle morfar hade. Min mormor snodden den iofs och hade i köket vill jag minnas. Men den äldre versionen finns liksom inte i något bra skick att komma över lättvindigt och jag hade heller inte velat bruka en sådan om jag gjorde det.
En Svensk kniv proucerad i Norge och exporterad till staterna. En "Svensk Kephart", ialla fall den tidigare varianten (som också återfinnes på kartongen) men den här versionen får duga gott. Den har dock inte full tånge och lite för liberal nedtagning av ryggen. Skaftet är inte heller lika fint format som på originalet. Mycket fisk och småvilt skall fångas och fällas åt min nya lilla kniv (och mina grytor där hemma)!
Det är en fin kniv. Har för mig att det står: För fiske, för jakt och för fritid på själva asken? Tillverkad av Bahco i Norge. Sedermera Bergo Tools. Din kniv har därför två olika logon. Bahco och Bergo?
Sandvik 12C27 förstås. Bubinga grepp om jag minns rätt. Det är väl en svag gimping på bladryggen?
~Paul~