Så är det tyvärr. Det är precis av denna anledning som jag inte har en strategi i mitt samlande. Jag köper helt enkelt det som faller mig i smaken.
~Paul~
Sådan är nog jag i mitt övriga kniv/verktygsköpande. Så länge jag gillar det kan jag köpa väldigt olika saker. Överlevnadsknivarna började väl egentligen efter de första kurserna i Arméns regi. Det är kul att pröva på olika personers försök att närma sig den här ganska udda problematiken. Jag vägrar fortfarande konsekvent köpa en Tom Brown Tracker (Sk. WSK kniv). För mycket jag ogillar med den.
Denna var ny för mej trevligt. Ja den liknar verkligen en Kephart. Ursäkta att jag säger det men avslutningen på skaftet, föll mej inte i smaken. Men den borde funka bra som fiske kniv
Seved
Jag gillar att ha en "knapp" eller svullnad på skaften, både till huggare och för små knivar. Jag tycker det ger ökad kontroll och greppstyrka. (subjektivt så det skriker om det)
Något jag trodde skulle fallera drastiskt på den här senare modellen var nypgreppet på framsidan av skållan (får använda singular då det är en enda träbit). Jag tyckte vinkeln var på tok för drastisk för att vara praktisk men visade sig riktigt duglig. Bra när man är inne och karvar i köttet. Det är dock där jag misstänker att den lägre spetsen kan erbjuda lite problem..
Senast ändrad: