Ja på huggare brukar jag ha det oxå. . Ja man måste ha en kniv som man trivs med, annars blir det inte bra. Ja det är bra med ett bra grepp när man ska ta ur. Det kan bli lite halkigt.
Ja det är lättare att sticka hål på diverse grejer när den är spetsig. Men det går ju att vänja sej.
Seved
Har prövat ett av dina alster, så jag kan säga att oavsett mina övriga preferenser så ligger dina skalor långt upp på listan bland de som fungerar på riktigt för mig. Passade även på att tappa den i gråstenen (jmo blev likblek) och testa härdningen. Kniven klarade sig men stentrappen är märk.
Ang. AEB knivens spets menar jag att den är liiite mer åt wharncliff hållet än drop point. Den skulle legat några millimeter högre för estetikens och viss funktions skull (mer "belly" på bladet) men jag misstänker att det är just urtagningar de tänkt på. Den riktigt kryper upp i handen och sätter sig, helt bekvämt och noll risk att peta på fel saker. Lite som avsikten med "böjen" på Fällknivens H1. Här offras den dock som flåkniv, även om den i säkra händer klarar det med. Får ta en profilbild på den i morgon.