Alltså jag ser att du tar det jäkligt personligt. Det enda jag ville säga med mitt förra inlägg är att jag på sätt och vis kan förstå varför moderatorerna tänker som de gör. Någonstans måste de som sagt dra ett sträck.
1. Men du kommer ju inte ifrån att du gör reklam för din egen person och dina knivar. Hur skall moderatorerna veta vilka som är till salu och vilka som inte är det? Det går ju att visa bilden och sedan fortsätta vidare genom PM. Något som du lika väl som jag vet har hänt upprepade gånger
.
2. Det är ju inte det som är kärnfrågan. Det är ingen som vill ta ifrån dig möjligheten att tjäna pengar på dina knivar. Problemet är dock att detta är ett diskussionsforum och inte Blocket eller någon annan säljsajt.
3. Förstår och beundrar dig på många sätt men detta har tyvärr inte med ämnet att göra. Se punkt 2.
4. Som samlare så är det primära intresset att just
samla knivar, dvs ackumulera fler och fler knivar. I ditt fall är den primära sysselsättningen att tillverka knivar och gärna sälja, precis som du själv skriver. Visserligen har du ibland visat andra knivar än dina egna men det är garanterat inte de bilderna som moderatorerna har invändningar mot.
5. Jag hoppas att du inte syftar på mig när det gäller snorkighet. Jag har under dessa år som du har figurerat här inte visat annat är vänlighet och respekt för din person. Det är bara att gå tillbaka och begrunda mina inlägg. De ibland eventuella skillnader i våra åsikter kan du väl inte tolka som snorkighet?!?
Varför jag nämnde att du kanske inte kommer att vara lika aktiv i framtiden beror på ditt eget uttalande, där du säger att du kanske kommer att vara mer aktiv på andra fora. En logisk slutsats är därför att du förmodligen inte kommer att närvara på det här forumet lika mycket?
6. Jag har inte påstått att du haft en gräddfil. Däremot har jag sagt att nätfirmorna får trampa fasen så mycket mjukare mossa än vad som gäller customtillverkarna. Det gäller således inte enbart din person utan alla andra också.
Återigen, jag beklagar att du tolkade mitt inlägg som ett personligt påhopp och inte som en del av en vanlig argumentation i vilken meningsskiljaktigheter kan förekomma.
~Paul~