Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Jag tror inte att någon tror att du skulle vara en "oseriös annonsör". Om man läser alla inlägg förstår man att du inte är annonsören, alltså är det inget problem.

Den kniv du har är en av de femtontusen första som såldes. Stålet är ATS34 och den är tillverkad i Tyskland. Om den är i toppskick eller helt oanvänd kan du få bra betalt om någon säljare vill köpa den.

Så, tills slut kom vi till samma slutsats, det var dock lite olyckligt att diskussionen skar ihop sig.

Här har du en sida hur de olika varianterna på knivar ser ut.
http://hem.passagen.se/nodh

God jul.
 
Jag får inte längre lägga ut bilder på mina knivar, här. Så om det är några som vill se bilder på dom. Så kan man kolla in bilder på utrustning.se, jaktsnack eller survivalist.

Seved
 
/En bild säger ju mer än tusen ord/

Varför då?


Mvh troswe

Javisst säger en bild mer än bara ord, helt klart. Fick ingen jätte bra förklaring, annat än att det var i mot forumreglerna. Jag antar att dom tycker att det är reklam. Men jag vill gärna tro att jag varit till lite nytta iaf och hjälpt dom som undrat om knivmakeri.

Seved
 
Detta är hämtat ur reglerna för Utsidan:

Det är inte tillåtet med inlägg där den som postat inlägget, eller närstående, kan tänkas ha någonsomhelst ekonomisk vinning av budskapet, nu eller i framtiden.

Är det detta som är grunden för att du inte får posta bilder? I så fall tycker jag att tillämpningen av regeln är hård. Seved bidrar till stor kunskapsspridning i ämnet knivar och lägger ned alldeles för mycket tid på att tillverka t.ex. Forumknivar för att kalla det ekonomisk vinning. Seveds prissättning är snarare ett exempel på ekonomiskt vansinne. Timpenningen måste vara usel.

/Anders
 
Detta är hämtat ur reglerna för Utsidan:

Det är inte tillåtet med inlägg där den som postat inlägget, eller närstående, kan tänkas ha någonsomhelst ekonomisk vinning av budskapet, nu eller i framtiden.

Är det detta som är grunden för att du inte får posta bilder? I så fall tycker jag att tillämpningen av regeln är hård. Seved bidrar till stor kunskapsspridning i ämnet knivar och lägger ned alldeles för mycket tid på att tillverka t.ex. Forumknivar för att kalla det ekonomisk vinning. Seveds prissättning är snarare ett exempel på ekonomiskt vansinne. Timpenningen måste vara usel.

/Anders

Ja det är nog dom reglerna som du nåmner, som dom går efter. Men jag vet inte exakt. Han har inte svarat på mina PM. ;(

Ja jag tycker att det var i hårdaste laget. Jag hoppas att jag kunnat bidra med något, från o till. Jag har försökt iaf och är inte främmande för att dela med mej av det jag lärt mej under åren. Men kan jag inte sälja en å annan kniv, så blir det svårt att hålla på, o lära mej mera o för mitt knivmakande framåt.
Ja det är som du säger timpenningen är INTE hög, det är inte lätt att sätta priser, det ska gudarna veta. Speciellt om man vill att knivarna ska användas :)

Seved
 
Det var hårt.

Lite väl hårt att straffa ut Seved på det här sättet.
Jag håller inte med om det där med ekonmisk vinning, det är ju helt idiotiskt.

Protesterande hälsningar.
Prankster
 
re

äääh, vad är det för skit regel som kommit upp. Meningen med att diskutera en kniv är väl att man ska se vad det handlar om osv.... Jag har inte sett att Seved skriva någonstans att köp den här kniven eller den här. Han har visat sitt hant verk som vi alla gillat. Om sen någon har velat ha hans knivar vid sidan av forumet kallar jag inte för någon synd eller fel i något sammanhang. Den här tråden är kanon med alla de bilder o kunskap som man får om de olika typerna genom diskussionen som blir.


Sätter ut en kniv jag gjort av lignum vitae. Tyckte den blev bra. Om den sen någon gång blir såld det avsöjar jag inte här för jag vill bara visa den så får vi se om den tas bort......

tre-140.jpg

tv-184.jpg
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg