Stort knivintresse - välj din favoritkniv

PK Neelix; sa:
Det lamminerade bladet har jag köpt från Medeltida Smide. Slidan har jag sytt med tandtråd, fungerar bra och verkar hållbart.
Mycket fint arbete Johan. På vilket sätt har du fått fram bladformen? Jag antar bandslip och därefter hjul och därefter för hand?

Slidan ser härligt robust ut. Du har inte funderat på en i kydex också?

~Paul~
 
dePaul; sa:
PK Neelix; sa:
Det lamminerade bladet har jag köpt från Medeltida Smide. Slidan har jag sytt med tandtråd, fungerar bra och verkar hållbart.
Mycket fint arbete Johan. På vilket sätt har du fått fram bladformen? Jag antar bandslip och därefter hjul och därefter för hand?

Slidan ser härligt robust ut. Du har inte funderat på en i kydex också?

~Paul~

Tack
Jag har bara gjort skaft och slida. Bladet var färdigslipat när jag köpte det, hur de gjort vet jag inte. Men jag vet att de har både slipband och rund slipsten i smedjan.
Adress till smedjan:
http://nordicknights.com/medeltidasmide/

Jag skar av nederdelen på en Moraslida och använde som holk :)
 
Re: Re: fällkniven

dePaul; sa:
bennybula; sa:
Mina favoriter kommer alla från fällkniven!
Och dom har jag köpt till hyffsat pris här ;

http://www.aceshop.se/lampimportoren/
Jag måste erkänna att det var riktigt humana priser som firman sätter på sina knivar. Mycket intressant.

~Paul~

Nja... Själv blir jag misstänksam på en sida vars köpvillkor är i det närmaste oläslig, ingen (post)adress och inget namn på personen bakom. Dessutom har denna "Sven Duva" skrivit nästan samma inlägg i flera trådar... Jag drar mina egna slutsatser.

Jämfört med Get Out var inte priserna heller särskilt fantastiska.

Jag skulle inte beställt därifrån.
 
Re: Re: Re: fällkniven

apoe; sa:
Nja... Själv blir jag misstänksam på en sida vars köpvillkor är i det närmaste oläslig, ingen (post)adress och inget namn på personen bakom. Dessutom har denna "Sven Duva" skrivit nästan samma inlägg i flera trådar... Jag drar mina egna slutsatser.

Jämfört med Get Out var inte priserna heller särskilt fantastiska.

Jag skulle inte beställt därifrån.
OK, det här är info som jag inte kände till. Tack för det Andreas!

~Paul~
 
Re: Re: Re: Re: fällkniven

Det var så lite så! Vi hänger väl på Utsidan för att hjälpa varandra!? Kanske är sidan seriös, men då borde personen bakom lära sig lite om marknadsföring...
 
Re: Re: Re: Re: fällkniven

dePaul; sa:
apoe; sa:
Nja... Själv blir jag misstänksam på en sida vars köpvillkor är i det närmaste oläslig, ingen (post)adress och inget namn på personen bakom. Dessutom har denna "Sven Duva" skrivit nästan samma inlägg i flera trådar... Jag drar mina egna slutsatser.

Jämfört med Get Out var inte priserna heller särskilt fantastiska.

Jag skulle inte beställt därifrån.
OK, det här är info som jag inte kände till. Tack för det Andreas!

~Paul~

Har man en gång blivit lurad, så aktar man sig från att handla från dom som sakar i mitt tycke sådana elementära saker som besöksadress och telefonnummer.

Per Brune
 
Re: Re: Re: Re: Re: fällkniven

Brune; sa:
Har man en gång blivit lurad, så aktar man sig från att handla från dom som sakar i mitt tycke sådana elementära saker som besöksadress och telefonnummer.

Per Brune
Självklart Per. Tråkigt att du har råkat ut för något sådant :(

Var lite slarvig när jag ögnade igenom sajten. Får se upp i framtiden :)

~Paul~
 
Firman finns registrerat på bolagsverket som enskild firma med organisationsnummer 19700326-3931 1. Om man söker andra vägar hittar man både namn, adress och telnummer på person bakom affären. Men jag kan ju ändå inte uttala mig om hur pass seriös den är.
 

Liknande trådar