Här är en liten kniv (utan jimping) som börjar närma sig slutfinishen. Ev ska där till en mässingsrörbit i hålet, lite grannt snöre. Sen blir det svart kydexfodral. Ev ska jag forma handtaget lite annorlunda längst bak. Bladet har Seved gjort efter min skiss.
Återigen, vilken fin kniv. Den ser mycket användbar ut? Vad har du tänkt använda den till? Ser ut som en nästintill perfekt edc? Vad är det för stål i kniven?
Kniven påminner en del till utseendet om ett mindre smickrande felköp jag gjorde för ett par år sedan...
På "väg ut ur" en amerikansk nätbutik stötte jag på vad jag trodde var årets fynd. Då klockan var väldigt mycket tittade jag inte så noga utan lade den bara i korgen, betalade, gick och lade mig och drömde söta drömmar om "årets knivfynd"...
När lådan väl anlände upptäckte jag att det inte är en Benchmade jag köpt utan en Benchmark...
http://www.smkw.com/webapp/eCommerce/products/Benchmark/Benchmark®+Backpacker/BMK001.html
420-stål, böjd spets, lösa skollor fastsatta med vad som ser ut som plastnitar...
Slutsats: Kolla noggrant innan köp och gör inga köp mitt i natten när man ska upp tidigt och jobba nästa dag...
/Lux