Häftig duracoating han gör.
Ja helt otrolig coating
Seved
Häftig duracoating han gör.
Hur har ni löst det med förvaring av knivarna hemma? Jag har inte så många, ett tjugotal, och har inte riktigt löst förvaring på ett snyggt sätt. Dels vill jag att det skall vara enkelt att utöka efter hand som jag skaffar fler, dels vill jag ju att knivarna skall ligga snyggt.
Det är ju inte så särskilt roligt att stoppa ned dem i lådor och lägga undan dem, vill ju kunna se dom.
Hur bra håller duracoaten egentligen? Bra har jag hört/läst. De flesta fabriksbeläggningar åker ju rätt fort...
Kul. Det finns de som enbart samlar på knivar av den här typen. Personligen är jag inte lika låst .Tack ! Jag fick också veta det av killen att det är en militär utgåva i Sverige,lite kul att jag kom på den här i mina trakter i Finland.
Den där var riktigt fräsig dePaul! Sköna linjer.
Vad är tänket bakom låsningen? Vae har den som inte andra former har?
Hej Kimmo! Låt mig gratulera till ytterligare fina alster från din sida!! De ligger självklart i en helt annan klass än den omtalade Frost-kniven . Jag får nog snart investera i en av dina "prydnader".Tjena medlemmar.
Paul,Den där typen av blad design ser onekligen skum ut men faktum är att jag hört mycket gott om den. När du skri8ver laminerat 2140 undrar jag är det kärnan du menar 2140? .
Här ett par jag gjort av olika material. Stabbat masur björk, ben. svart buffel horn. Stålena är just 2140, 1095 och 2090 stål. Hoppas ni gillar.
Måste bara fråga eftersom jag funderat på att skaffa en Dremel. Använde du först Dremeln och sen Autosol eller var Dremel + Autosol?...jag endast använde Dremeln och Autosol...
~Paul~
Jag körde på filttrissan mättad med Autosol. Man får tillföra mer och mer Autosol under hela processen eftersom den flyger av.Måste bara fråga eftersom jag funderat på att skaffa en Dremel. Använde du först Dremeln och sen Autosol eller var Dremel + Autosol?
Var det inte "snack" här för ett tag sen om var man kunde köpa en Dremel till ett hyfsat pris?
Var gjordes det inköpet?
.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |