Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Paul.
Vad Gäller 311an så är även den moddad. Easy grip på en enbladare av detta slag med djupt liggande blad gör det så mycket lättare för en vänsterhänt att bara gripa bladryggen med tumme och pekfinger.
Jag har mer oslitna ex av båda modellerna som inte är moddade. Detta är mina användarexemplar.

Bosse
Hajar precis. Du kör på samma strategi som undertecknad, dvs både bälte och hängslen. Jag brukar ofta köpa två eller t o m tre knivar av samma modell, varav endast en av dessa används.

~Paul~

Ja den borde klara det gått o väl, den är ju inte tilltagen i underkant iaf ha ha. Men den är inte klumpig, faktiskt.

Seved

samma strategi som undertecknad, dvs både bälte och hängslen. Jag brukar ofta köpa två eller t o m tre knivar av samma modell, varav endast en av dessa används.

~Paul~

Jag har fortfarande samlandet under kontroll (och divergerar inte så mycket från EKA fällknivar), men några varianter hinner det bli. Bryr mig fortfarande inte om mint condition, originalförpackning eller QA-lappar kvar osv. Nu har jag en T8 också. Ser inte lika elegant ut som kompisarna i gänget.

Normark Super Swede: såldes det även en EKA Super Swede (dvs under egen brand)?

8345519395_884fc8a2e5_b.jpg

8346574564_917aafe970_b.jpg

8346573954_8364f8f9a1_b.jpg

Jag har fortfarande samlandet under kontroll (och divergerar inte så mycket från EKA fällknivar), men några varianter hinner det bli. Bryr mig fortfarande inte om mint condition, originalförpackning eller QA-lappar kvar osv. Nu har jag en T8 också. Ser inte lika elegant ut som kompisarna i gänget.

Normark Super Swede: såldes det även en EKA Super Swede (dvs under egen brand)?

Fina knivar och bra foto! Du måste ha en rätt så bra glugg ;). Får man fråga vad det är för utrustning du kör på?

När det gäller namnet Super Swede så är jag lite osäker. Har aldrig sett en EKA Super Swede men har för mig ha hört talas om en sådan. Så osvuret är bäst.

~Paul~

Fina knivar och bra foto! Du måste ha en rätt så bra glugg ;). Får man fråga vad det är för utrustning du kör på?

~Paul~

Dessa är tagna med en Sigma DP2. (Nuvarande förbättrade modell heter Sigma DP2 Merrill).
En udda kompaktkamera som ibland ger mycket bra resultat när man lärt sig hantera den och post-processning av raw-filer på datorn.

Jag har för övrigt slutat att samla på kameror:)

Dessa är tagna med en Sigma DP2. (Nuvarande förbättrade modell heter Sigma DP2 Merrill).
En udda kompaktkamera som ibland ger mycket bra resultat när man lärt sig hantera den och post-processning av raw-filer på datorn.

Jag har för övrigt slutat att samla på kameror:)
Imponerande bilder, som sagt var. Jag har också slutat att samla på kameror. Det roliga tog slut när digitalkameran gjorde sin entré.

~Paul~

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg