Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Joo. EKA 45 har fått uttag ala easygrip för att bli ännu lättare att hantera för en vänsterhänt. Bara att picha ett grepp med tumme och pekfinger. Var förståss möjligt även före hemsnickeriet.

EKa 100 har fått Easygrip uttag Scagel inspirerad genomgående nagelskåra samt björkmasur i skaftet.

Bosse

Joo. EKA 45 har fått uttag ala easygrip för att bli ännu lättare att hantera för en vänsterhänt. Bara att picha ett grepp med tumme och pekfinger. Var förståss möjligt även före hemsnickeriet.

EKa 100 har fått Easygrip uttag Scagel inspirerad genomgående nagelskåra samt björkmasur i skaftet.

Bosse
Ser bra ut, som sagt var.

~Paul~

Haha bra det. Finns nog inget "tokigt" i den här tråden tror jag. Fin alox. Jag har själv Vic Solo i alox på väg hem från Tyskland, borde ha kommit idag. I sådant fall kommer en bild sen.

Wenger modell standard isue fast numera tror jag den har modellnummer 70.
Jag har dremmlat på konservbrytaren och gjort det verktyget lämpligt för förgasarskruvar på skotrarna, eldosor, elsockerbitar etc. Mer användbart verktyg i mitt liv.
Min Aloxdröm är en röd Alox med samma bestyckning eller en röd cadet. Även orande eller grön passar i drömmen. Det finns en swissbianco som gör sånna serier ihop med Victorinox men han levererar EJ till sverige.

Bosse

Grävde lite djupare i väska och fickor. Nu har jag nog nått botten i helgpackningen.
DSC_0250.jpg

Grävde lite till och i mobilfodralet låg denna...
DSC_0251.jpg

Paul.
Vad Gäller 311an så är även den moddad. Easy grip på en enbladare av detta slag med djupt liggande blad gör det så mycket lättare för en vänsterhänt att bara gripa bladryggen med tumme och pekfinger.
Jag har mer oslitna ex av båda modellerna som inte är moddade. Detta är mina användarexemplar.

Bosse

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg