Man tackarDetta kommer den absolut få smaka på. Då kommer en rapport.
~Paul~
Man tackarDetta kommer den absolut få smaka på. Då kommer en rapport.
Också en mycket fin kniv! Du får också berätta hur den klarar av diverse uppgiftgerJag har ju använt min Sikfors ett tag nu. Trevlig kniv, men jag upplever den lite kortbladig. Inspirerad av denna tråd blev det en Nebula
Kommer att använda den på precis samma sätt som min Mora 2000, och det är svart kåtadags igen;-) Moran har hållit bra i 7-8 år nu. Får se hur Nebulan gestaltar sig om ett år;-)
Raskesven
Skoj! Min Rat 3 kom också i veckan.
Jag har ju använt min Sikfors ett tag nu. Trevlig kniv, men jag upplever den lite kortbladig. Inspirerad av denna tråd blev det en Nebula
Kommer att använda den på precis samma sätt som min Mora 2000, och det är svart kåtadags igen;-) Moran har hållit bra i 7-8 år nu. Får se hur Nebulan gestaltar sig om ett år;-)
Raskesven
Kniven är ny. Slidan likaså. Det fanns flera originalslidor. Jag lät göra en slida utan ficka för bryne och förlängd med tanke på höftbälte. Slidan var lite ljusare när jag fick den, men jag tyckte den behövde en smörjning......
Jag gillar verkligen Nebulan, valet för mig stod mellan den och bravon. Det är inte omöjligt att jag skaffar en nebula också, nästa år eller så. Ge den vad den tål och återkom gärna med en recension.
Den slidan på bilden är väl inte original? Har du köpt kniven ny eller bättre begagnad?
/Andreas
Hur pass tjockt är Nebulas blad?Kniven är ny. Slidan likaså. Det fanns flera originalslidor. Jag lät göra en slida utan ficka för bryne och förlängd med tanke på höftbälte. Slidan var lite ljusare när jag fick den, men jag tyckte den behövde en smörjning.
Raskesven
Kniven är ny. Slidan likaså. Det fanns flera originalslidor. Jag lät göra en slida utan ficka för bryne och förlängd med tanke på höftbälte. Slidan var lite ljusare när jag fick den, men jag tyckte den behövde en smörjning.
Raskesven
Dan, vad använde du som smörjmedel?Kniven är ny. Slidan likaså. Det fanns flera originalslidor. Jag lät göra en slida utan ficka för bryne och förlängd med tanke på höftbälte. Slidan var lite ljusare när jag fick den, men jag tyckte den behövde en smörjning.
Raskesven
Jag skaffade den här:Jaha, det var ju fint. Tycker att din slida verkar mycket bättre än den jag sett tidigare, med ficka för eldstål. Vart köpte du den?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |