Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Om vi nu ändå pratar om styrkan på knivar med liten eller ingen tånge alls, vad vet ni om denna?

Bilagor

• Volcano 021.jpg
    Volcano 021.jpg
    59.1 KB · Visningar: 456
Nej, den är finsk, Hackman..Upphovsmän till kniven var Ken Warner och Pete Dickey den producerades mellan ca 1968-1972, den var för dyr att tillverka därför lades tillverkningen ner.

Fredrik

Nej, den är finsk, Hackman..Upphovsmän till kniven var Ken Warner och Pete Dickey den producerades mellan ca 1968-1972, den var för dyr att tillverka därför lades tillverkningen ner.

Fredrik
Det är den så kallade Vietnamkniven. Du ropade säkert in den på Tradera för drygt en vecka sedan? Jag ropade in den andra, dyrare kniven eftersom det följde en slida med också. Denna kniv bildar tillsammans med Hackmans Butterflykniv och Tapio Wirkkalas två knivar den heliga fyrklövern av Hackmanknivar.

Din kniv ser bättre ut i stålet än min men greppet är bättre på min. De nyare så kallade Ramboknivar och även Chris Reeves variant har denna kniv som förlaga. Ändbutten går ju att skruva loss och man kan stoppa i diverse krokar eller brynen om man så vill eftersom greppet är ihåligt.

En kniv i nyskick kostar nog inte under 5K.

Här är min pjäs: http://www.tradera.com/kniv-hackman-finland-auktion_342912_167389753

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg