Haha, jag det är lite högt. Hur funkade det?
~Paul~
Ska strax ut o lägga in det, ska börja på 150 grader, men det kommer att gå åt mera. Ska anlöpa ett chipper blad samtidigt.
Seved
Haha, jag det är lite högt. Hur funkade det?
~Paul~
OK, återkom gärna med resultatet!Ska strax ut o lägga in det, ska börja på 150 grader, men det kommer att gå åt mera. Ska anlöpa ett chipper blad samtidigt.
Seved
I samband med 40 g sammanlagd eggvinkel funkar det mesta väl . Det är nästan slöseri med resurserna att köra på fina stålsorter. Tänk att det primära syftet med ett finkornigt och hårt stål är just möjligheten att gå ned i riktigt snäva vinklar utan att äventyra eggens hållbarhet.Tack för svaren killar! Alla tre stålen du tar upp Paul, är just de som är tillgängliga i det här ärendet. Jag har inte diskuterat pris beroende på ståltyp ännu. Men sammanfattningsvis så är jag rätt nyfiken på AEB-L då jag aldrig haft det i en kniv tidigare. Dessutom kommer jag be om en totalvinkel på 40 grader (brrrrr nu far det iskalla kårar genom Pauls ryggrad ) så med tanke på det du nämner Paul, så borde det vara safe. Och Seveds erfarenhet väger ju såklart också tungt i vanlig ordning!
/M
Med dessa mått skulle jag gå ned till 2,5 mm i tjocklek. Max! Därefter hade jag satsat på ett fullt flatslipat blad med en liten microegg skapad genom strigling. RWL-34.Bladet är 80x25x3.5mm och måttlig drop-point på ca 5 mm. Hmm ja...30 kanske man skulle smyga ner till...Får se, ska bestämma definitivt på söndag.
Blir lite i tunnaste laget för mig. Men flatslipning och brynegg blir det! Stålet återstår då att se...AeB-L lutar det åt men vi får se! Rätt roliga bekymmer man har trots allt
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |