Var dina så vassa när du fick dom? eller har du touchat upp eggen? Min kunde inte raka armhår, men var iaf hyfsat vass. Men det är klart, raka armhår är ju något diffust test för skärpa då det kan skilja en hel del från person till person säkert mer med.
Men även det, så har jag inte märkt något försämring på skärpan efter användning; tiotal buntband, några kartonger, diverse tejp, Nylonrep och skallat några elkablar.
Min Spyderco Military (s30-stål) klarade samma utan problem, Skillnaden var såklart att man fick ta i mer men det har ju med bladprofilen att göra. Dock tycker jag att cpm-s30v flisar ut lite väl lätt...
Återkommer nog om några veckor/månad när jag använt min Air mer. Är ganska nyfiken på hur länge eggen håller osv.
Den kniv med blad av M4 som jag verkligen använt mycket är min Jerry Halfrich (ovan). Jerry sa att han själv kan uppleva att M4 blir för vasst. Låter konstigt men då jag fick den var det så. Strukturen är så fin och med de proportioner och vinklar som Jerry får till blir kniven vass på ett obehagligt sätt. Den stoppar inte för naturligt motstånd. Blir nästan svårt att kontrollera bladet när kniven används i samband med jakt.
Förresten M4 Rex. Vad är det? CPM produkt? Någon som vet?