Spyderco Tenacious är en av de mest prisvärda knivar man kan få tag i med tanke på material och den övergripande designen. Jag hittar endast två detaljer som är störande.Idag kom min Spyderco Tenacsious som jag skall använda som EDC tänkte jag.Positivt överraskad av knivens bekvämlighet och kvalite för en rätt billig peng. Endast två saker stör mej,litet glapp i bladet men det kanske går att spänna lite har ej ännu provat,det andra att det står CHINA på bladet. Iofs så står det ju China på nästan allt nuförtiden
Den första irritationsdetaljen är den vanliga, dvs att bladet är brett. Det andra är att man lagt på en ganska trubbig egg. Stålet (8Cr13MoV) klarar snävare vinklar än 35 g. Eventuellt så skulle jag dessutom föredra lock back i ställer för liner lock.
Däremot skulle jag inte störa mig på att det står China på bladet såvida kniven skall användas . Glappet i bladet skulle jag å andra sidan reta mig på så pass mycket att jag antingen skickat tillbaka kniven eller på annat sätt försökt fixa det, trots att det oftast inte har någon praktisk betydelse.
~Paul~