Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Har du kollat på (?):
http://www.japaneseknifedirect.com/MCUSTA.html
Bra priser och urval samt snabb leverans.
~Paul~
Nu har jag suttit och dregglat över en hel del knivar på den här sidan. Fick med en kollega och det var många "Ohh", "Ahh", "Kolla den!" och "Det där är kärlek...". Till slut var vi fyra-fem stycken som satt/stod och kollade på allt vackert som fanns där. Och en hel del knäppt och knasigt, men likväl roligt att titta på.
En bra start på fredagen
Been there, done that . Det värsta är att det bara blir värre med tiden...(eller det bästa? ).Nu har jag suttit och dregglat över en hel del knivar på den här sidan. Fick med en kollega och det var många "Ohh", "Ahh", "Kolla den!" och "Det där är kärlek...". Till slut var vi fyra-fem stycken som satt/stod och kollade på allt vackert som fanns där. Och en hel del knäppt och knasigt, men likväl roligt att titta på.
En bra start på fredagen
~Paul~
Ingen orsak att tacka, bara kul! Hoppas att du kommer med fortlöpande rapporter!Dom påminner om varann faktiskt,själv tycker jag om bältesclipset som gör att hela kniven är skyddad i fickan. Tack Paul för länken, dom verkar ha kanon service, för kniven är skickad redan och endast 7USD i frakt. Väntar med spänning på denna.
~Paul~
Här kommer ytterligare några bilder på Air-kniven.
Bilagor
-
Spyderco G Bradley Air, CPM M4 REX, en av två knivar.jpg25 KB · Visningar: 600
-
Min Spyderco G Bradley Air, CPM M4 REX, en av två knivar.jpg28 KB · Visningar: 612
-
Min Spyderco G Bradley Air, CPM M4 REX, en av två knivar, bladtext vä sida.jpg27.9 KB · Visningar: 578
-
Min Spyderco G Bradley Air, CPM M4 REX, en av två knivar, bladtext hö sida.jpg30.5 KB · Visningar: 591
-
Min signatur.jpg1.4 KB · Visningar: 619
Tack! Haha, nej kniven ligger på en pelare som är porös och målad med en väderresistent färg. Jag brukar ta mina bilder där eftersom ljuset är optimalt. Har testat andra ställen men hittills så har jag inte hittat något bättre.
Jo, båda knivarna har jag lagt i närheten. Kommer antagligen att ta ännu fler bilder så det är ingen idé att placera dem i vitrinskåpet ännu.
Det är helt säkert en alldeles utmärkt EDC (vardagskniv). Den enda nackdelen är kanske att den saknar clips och därför får trängas med andra prylar i fickan, samt eventuellt fickludd och damm. Jag kommer förmodligen att förvara den i någon typ av fodral. Den enklaste varianten är ju att klippa av ett finger på en uttjänt läderhandske och aptera kardborreband i öppningen. Har några sådana redan men den här kniven är så pass liten så att jag antagligen får fixa ett nytt.
~Paul~
Jo, båda knivarna har jag lagt i närheten. Kommer antagligen att ta ännu fler bilder så det är ingen idé att placera dem i vitrinskåpet ännu.
Det är helt säkert en alldeles utmärkt EDC (vardagskniv). Den enda nackdelen är kanske att den saknar clips och därför får trängas med andra prylar i fickan, samt eventuellt fickludd och damm. Jag kommer förmodligen att förvara den i någon typ av fodral. Den enklaste varianten är ju att klippa av ett finger på en uttjänt läderhandske och aptera kardborreband i öppningen. Har några sådana redan men den här kniven är så pass liten så att jag antagligen får fixa ett nytt.
~Paul~
Dom påminner om varann faktiskt,själv tycker jag om bältesclipset som gör att hela kniven är skyddad i fickan. Tack Paul för länken, dom verkar ha kanon service, för kniven är skickad redan och endast 7USD i frakt. Väntar med spänning på denna.
Detta är också en kniv i liknande stil jag har i min samling CRKT HEIHO med blad i Aus 8 och skollor i G10 samt att klipset är högt. Gillar på något oförklarlgt vis dessa österländska modeller. Detta är ju en relativt billig kniv men riktigt bra kvalite.Tyvärr inga egna bilder, skall åtgärda det när Mcustan kommer.
Bilagor
Spyderco använder ju clip på de mest omöjliga modellerna där de inte tjänar någon nytta. Typiskt nog så avstår man från att montera ett sådant på en modell som faktiskt vinna flera fördelar på det. Bland annat så skulle greppet om det lilla handtaget bli säkrare. Ett clip ger ju en större sammanlagd greppyta.Ja, en clip hade ju varit sjysst. Som man kunde ta av vid behov.
Smart fodralidé, gör 10 st så får du dig ett par torgvantar på köpet!
Personligen skulle jag också vilja ha ett fånglinehål. Inte så mycket för att behöva säkra kniven runt handleden, utan för att koppla den till en "pin on reel" eller liknande så att man inte riskerar att tappa den.
Haha, jo man får ju då torgvantar på köpet. Jag äger inga sådana så det får kanske bli det .
~Paul~
Gillar allt med den kniven utom en detalj, nämligen tumdisken.Detta är också en kniv i liknande stil jag har i min samling CRKT HEIHO med blad i Aus 8 och skollor i G10 samt att klipset är högt. Gillar på något oförklarlgt vis dessa österländska modeller. Detta är ju en relativt billig kniv men riktigt bra kvalite.Tyvärr inga egna bilder, skall åtgärda det när Mcustan kommer.
~Paul~
Dagens tema är klassiker.
Den här Opinel nr 8 i rostfritt INOX-stål har ingen bladlåsning i nedfällt läge. Det innebär tyvärr att den har en benägenhet att öppna sig i fickan! Jag har varit nära att skära mig på den ett par gånger så nu för tiden kör jag på en säkring via ett gummiband. Jag skulle kunna droppa lite vatten kring pivotskruven så att träet sväller något men det medför som bekant andra problem .
Den här Opinel nr 8 i rostfritt INOX-stål har ingen bladlåsning i nedfällt läge. Det innebär tyvärr att den har en benägenhet att öppna sig i fickan! Jag har varit nära att skära mig på den ett par gånger så nu för tiden kör jag på en säkring via ett gummiband. Jag skulle kunna droppa lite vatten kring pivotskruven så att träet sväller något men det medför som bekant andra problem .
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg