Stort knivintresse - välj din favoritkniv

EKA Swede 45 variationer

Äntligen så hade jag tur och kunde slå till på en EKA Swede 45 i kolstål. Inte mitt billigaste inrop men väl bland de mer tillfredsställande. Kniven är nämligen inte helt lätt att få tag i. Det vill säga inte i det skicket som min kniv uppvisar.

Min är lik, men inte identisk:
7892485870_acd3b54b8b_z.jpg

Och för den som vill fördjupa sig:
http://www.flickr.com/photos/37858147@N02/7850076418/in/photostream
http://www.flickr.com/groups/eka-knivar/discuss/72157631242786086/

Ser din lika dan ut som från ryggsidan som den här? Min har istället tre glansigare fjäderstål utan den tvära kanten.
post-874-0-68125200-1313037077_thumb.jpg

Min är lik, men inte identisk:
Ser din lika dan ut som från ryggsidan som den här? Min har istället tre glansigare fjäderstål utan den tvära kanten.
Jag skulle vilja påstå att min ser likadan ut som den på bilden, utom att mina skollor har lite brunare ton.

Bilagor

• Min EKA 45, kolstål, 3.jpg
    Min EKA 45, kolstål, 3.jpg
    81.4 KB · Visningar: 680
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 638
Vad blev frakten och hamnade du på tull de Paul?
Frakten gick på $ 29.95. Tullavgiften, momsen och exp. avgiften kommer först om några veckor. Den sammanlagda summan brukar hamna på 34% högre än inköpspriset. Jag betalade $ 337:85 för knivar + frakt. Det betyder 337:85 x 1,34 = 452,70

452,70 är 2 997:- svenska kronor. Som sagt, inte helt gratis.

~Paul~

PS Knivarna är här!?! Killen kom precis upp och lämnade av paketet. Återkommer om en stund.

Spyderco puukkon är fin men fodralet den levereras med är ohyggligt. Synd de inte kunde lagt lite mer krut där.

/M
Ja, det är tråkigt. Alltid är det något som stör ;).

OK. De första bilderna på Spyderco Air. Återkommer med fler bilder i morgon, när ljuset är bättre.

Första intrycket: Kniven är liten!! Nästan diminutiv. Lätt som luft (därav namnet ;)). Den väger endast 36 g på min brevvåg. Skollorna är förvånansvärt skrovliga. Så trots ringa storlek så får man bra grepp. Skärpan var utomordentlig. Det är den vassaste kniven jag någonsin erhållit från Spyderco.

Bilagor

• Mina Spyderco G Bradley, unboxing, 2.jpg
    Mina Spyderco G Bradley, unboxing, 2.jpg
    43.2 KB · Visningar: 677
  • Mina Spyderco G Bradley, unboxing, 3.jpg
    Mina Spyderco G Bradley, unboxing, 3.jpg
    33.8 KB · Visningar: 610
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 621

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg