Den där Swayback-modellen är inte helt ful .Ska man titta på en mindre Case så får deras swayback jack otroligt fina resentioner. Den är 3 1/4. En design av Tony Bose och ganska ny så tillverkningsutrustningen är förmodligen väldigt osliten och bra. Den finns i truesharp stainless surgical steel och crome vanadium. Jag rekomenderar CV trots att det inte är rostfritt. Det får schyst patina och är inte riktigt lika rostkänsligt som 1095.
Jag gillar också att din opinell saknar tryck på skaftet. Dessutom tycker jag den har lite mer svängd form i bakre delen av skaftet än min vilket ger den mer karaktär. Nu är vi nere på navelskådar nivå i och för sig men vad tusan... det är ju det som är kul!
Bosse
http://members.shaw.ca/hacsteam/images/case_swayback.jpg
Vet du någon bra sajt att handla Case på nätet? Jag har som sagt inte varit speciellt intresserad av detta märke tidigare men börjar nu rätta till det misstaget .
Håller med om greppet på min Opinel. Förmodligen är den lätt modifierad. Jag har dock köpt den i befintligt skick. Det är de små detaljerna som gör samlandet intressant, precis som du säger.
~Paul~