Kolla inlägg nr 4483.
~Paul~
Skriver han i inlägg nr 3395?
Kolla inlägg nr 4483.
~Paul~
Oj, tackar för de många fina tipsen! Den där tvättkorgen är mitt nästa projekt.Sannorlikt vet dePaul redan vad som skall stå på sidan 400 i tråden, han skriver ju mest själv.
Men angående hänvisningen var det säkert en ren felskrivning #3383 hänvisar till IKEAs tvättkorgs länken. En utmärkt duklåda för dem som vill fotografera små knivar och inte har en superost med gott ljus utanför dörren- Ett barnbadkar i vitt fungerar oxså, slavblixtar, lösningarna är många för dem som har lite phantasie och en vass kniv samt modet att karva objektivhål.
Närfotoböckerna bl a Hasselblads små utmärkta häften, Reproduktionsfotografering, Medicinsk fotografering, Närbildsfotografering samt Police photography innehåller snabbt många goda tipps. Kodaks Basic Police photograpy är en annan, mer kompletta är H Henninges Wie fotografiere ich meine Samlung, B K Johanson Detta är närbildsfoto, O Pedersen Vi fotograferar på nära håll,Croy Allt om närbildsfoto, G D Rieck och L H Verbech Kunstlicht und Photographie. Givetvis finns det massvis fler och nyare. Men gamla sanningar håller även om dagens exponeringar med TTL och datorer blir lättare. Antikvariat, bokhandel och biblioteket kan säkert hjälpa dig.
Sorry, 3355 skall det vara! .
~Paul~
Nej, jag har redan denna modell. Dessutom gillade jag inte reklamtrycket på bladet. Detta sänker andrahandsvärdet radikalt. Det vill säga; om man nu inte samlar specifikt på knivar med reklamtryck/etsning/lasergravyr.Jamen sedär! Var det du som slog till? Priset 400 var väl rätt okej eller?
Oj, tackar för de många fina tipsen! Den där tvättkorgen är mitt nästa projekt.
~Paul~
Oj, det finns väldigt många. Allt från att använda en upphettad metalltråd till diverse rastmönster. Det gäller helt enkelt att vara kreativ i sitt tänkande.Håller på med ett knivskaft som jag skall använda svart G10 till, hur är bästa metoden att få en snygg yta och ev behandling?
/ Janne
Oj, det finns väldigt många. Allt från att använda en upphettad metalltråd till diverse rastmönster. Det gäller helt enkelt att vara kreativ i sitt tänkande.
~Paul~
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |